De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
Dat was ook mijn idee toen ik de bedragen opvroeg. Vond het gek want dan is wil iedereen wel een camper rijden.
Maar volgens mij heeft de belastingdienst het kwarttarief gespreid over 4 kwartalen om het makkelijker te maken. Leuker kunnen we het niet maken en ook niet begrijpelijker.
Want een zelfde bedrijfswagen op LPG kost een dikke 450 euro per kwartaal.
Maar volgens mij heeft de belastingdienst het kwarttarief gespreid over 4 kwartalen om het makkelijker te maken. Leuker kunnen we het niet maken en ook niet begrijpelijker.
Want een zelfde bedrijfswagen op LPG kost een dikke 450 euro per kwartaal.
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
een bedrijfswagen is om geld mee te verdienen en een camper (niet in de verhuur) om geld mee uit te geven!ghys schreef:Want een zelfde bedrijfswagen op LPG kost een dikke 450 euro per kwartaal.

Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
Dat is waar 
Misschien kost een camper bij hele jaar verhuur wel die 556?

Misschien kost een camper bij hele jaar verhuur wel die 556?
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
Ik denk dat dat een verkeerde interpretatie is, volgens mij is dat gewoon de weergave voor de betaling per kwartaal (er staat ook letterlijk dat het 139 per kwartaal is, dus 4x 139 per jaar).HYvonne schreef: MRB per kwartaal: 139,00 euro
MRB per jaar: 556,00 euro
dit betekent volgens mij dat Otje per jaar voor het kwarttarief van 139,00 euro het hele jaar de weg op mag!!
Anders zou je een kwart van een kwart betalen voor een oldtimer camper.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 81
- Lid geworden op: zo jun 01, 2008 9:19 am
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
tekst verwijderd
Laatst gewijzigd door erictej op za mei 18, 2013 8:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
Stop nou eens met het wijzen naar buitenlanders. Er werd misbruik gemaakt van deze subsidie, en nu is de kraan dichtgedraaid. Dat heeft niets met Bulgaren te maken.
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
Het lijkt er inderdaad op dat ik er naast zit.HYvonne schreef:dit betekent volgens mij dat Otje per jaar voor het kwarttarief van 139,00 euro het hele jaar de weg op mag!!
Ik kan echter nergens lezen dat de bedragen al aangepast zijn aan het kwarttarief, daarbij, korting tot kwarttarief moet je toch zelf aanvragen?
Ik zal volgende week eens bellen met RDW want nu word ik toch écht nieuwsgierig, ondanks dat ik er zelf niet mee te maken heb.
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 309
- Lid geworden op: vr jan 09, 2009 11:18 pm
- Kenteken: NH-81-JK
- Locatie: Oterleek
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
Strikt genomen heb je gelijk. In principe hadden de RDW en de belastingdienst verschillende normen over wanneer een bus voldoet aan de eisen voor kampeerauto. Dit qua maatvoering binnen in de bus, stahoogte, maten van het meubilair e.d.HYvonne= schreef:korting tot kwarttarief moet je toch zelf aanvragen?
Ik heb dit altijd erg vreemd gevonden, omdat het tenslotte beide overheidsinstanties zijn. 'Regering spreekt met dubbele tong' zeiden de indianen al.
In principe was het mogelijk dat de RDW je bus goedkeurde als camper, maar vervolgens de belastingdienst vond dat de hoogte te klein was ofzo en je geen kwarttarief toekende.
Nu de kwarttariefbedragen reeds verwerkt zijn in het overzicht op de site lijkt het erop dat beide instanties hun verschillen hebben bijgelegd en val je met 'kampeerauto' op je kentekenbewijs nu automatisch onder het kwarttarief.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 375
- Lid geworden op: di jun 02, 2009 1:21 pm
- Kenteken: 74-BB-66
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
ik laat het hier maar bij, en zal niks meer zeggen, ik heb mijn vorige teksten maar verwijderd.
ik ga maar op zoek war dat geld van ons dan wel heen gaat
groeten allemaal
ik ga maar op zoek war dat geld van ons dan wel heen gaat
groeten allemaal
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
Hey peops !
Jullie wijze raadgevingen volgend en de door Ewald aangegeven link van de belastingdienst raadplegend kan ik - voor zover een simpele rHYder met volle verstand daartoe in staat is - enkel concluderen dan Jacques gewoon gelijk heeft. Heb op die belastingsite allerlei - méést negatieve - effecten losgelaten die ik kon verzinnen, maar blééf uiteindelijk steken op dat kwart-tarief van EUR 139,= per jaar. Mits - natuurlijk - de HY als Camper staat geregistreerd.
Otje is één van de laatste HY's die de fabriek van Citroën heeft verlaten (1981) dus heeft het méést ultieme nadeel van dit "verzinsel van Weekers". Maar: met die EUR 139,= per jaar valt best te leven !
Oh ja, Raymond: heb dit Topic er even op nagelezen ... Wáár kwamen eigenlijk die "Bulgaren" in beeld ? Heb kennelijk iets gemist ...
Ooops ... sorry: weliswaar wellicht niet zo geheel duidelijk letterlijk op dit Forum tot uiting gebracht ... maar m'n fantasie linkte het "één" aan het "ànder" ...
Tja ... Weekers linkerhand (strooit met miljoenen naar gniffelende Bulgaren) weet kennelijk niet wat zijn rechterhand (belasting innen op klassieke automobielen) doet ... teneinde z'n neuzelende aanwezigheid als incompetente politicus nog enigszins goed te maken ..
Was het dát wat je bedoelde, Raymond ?
Ach, gelukkig heb ik géén verstand van politiek. Zal dat ook nooit hebben ...
Hooguit de frustraties ervan ...
Jullie wijze raadgevingen volgend en de door Ewald aangegeven link van de belastingdienst raadplegend kan ik - voor zover een simpele rHYder met volle verstand daartoe in staat is - enkel concluderen dan Jacques gewoon gelijk heeft. Heb op die belastingsite allerlei - méést negatieve - effecten losgelaten die ik kon verzinnen, maar blééf uiteindelijk steken op dat kwart-tarief van EUR 139,= per jaar. Mits - natuurlijk - de HY als Camper staat geregistreerd.
Otje is één van de laatste HY's die de fabriek van Citroën heeft verlaten (1981) dus heeft het méést ultieme nadeel van dit "verzinsel van Weekers". Maar: met die EUR 139,= per jaar valt best te leven !
Oh ja, Raymond: heb dit Topic er even op nagelezen ... Wáár kwamen eigenlijk die "Bulgaren" in beeld ? Heb kennelijk iets gemist ...
Ooops ... sorry: weliswaar wellicht niet zo geheel duidelijk letterlijk op dit Forum tot uiting gebracht ... maar m'n fantasie linkte het "één" aan het "ànder" ...
Tja ... Weekers linkerhand (strooit met miljoenen naar gniffelende Bulgaren) weet kennelijk niet wat zijn rechterhand (belasting innen op klassieke automobielen) doet ... teneinde z'n neuzelende aanwezigheid als incompetente politicus nog enigszins goed te maken ..
Was het dát wat je bedoelde, Raymond ?
Ach, gelukkig heb ik géén verstand van politiek. Zal dat ook nooit hebben ...
Hooguit de frustraties ervan ...
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
Er werd idd gesuggereerd dat wij MRB moeten betalen vanwege frauderende Bulgaren. Het besluit betreffende de MRB was echter al in kannen en kruiken lang voor deze Bulgaren discussie. Ik kan Eric's gedachtengang ook niet zo goed volgen waarom hij vervolgens al zijn berichten gaat wissen. Dat maakt de disdussie er ook niet duidelijker op 

-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 375
- Lid geworden op: di jun 02, 2009 1:21 pm
- Kenteken: 74-BB-66
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt





Laatst gewijzigd door eric op ma mei 20, 2013 7:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
Ik stel voor dat we het in dit draadje alleen nog maar over de vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting gaan hebben. Niet over de overige inkomsten/uitgaven van onze overheid.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 375
- Lid geworden op: di jun 02, 2009 1:21 pm
- Kenteken: 74-BB-66
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
je zou zelf ook eens kunnen ophouden met te vetrtellen wat iemand wel en niet mag zeggen
-
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 43
- Lid geworden op: wo mar 07, 2007 10:22 pm
- Locatie: VENRAY
Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
Beste HY liefhebbers en eigenaren van deze geweldige bus ,maar ook liefhebbers en eigenaren van andere OLD-TIMERS.
Dat de vrijstelling van OLD-TIMERS komt te vevallen heeft in mijn ogen niet zozeer met vervuiling te maken, maar eerder met het gat in de staatskas. Eerst was het zogenaamde GRIJZE-KENTEKEN voor particulieren een doorn in het oog van een idioot in de Regering en in plaats daarvan zou de kilometer heffing komen, dus wie veel rijdt betaald meer en wie minder rijdt betaald minder altaans gezien de kilometers en benzine. Hier kan ik mij nog enigzins in vinden, het leek mij een redelijk eerlijke oplossing. De kilometer heffing is dus niet ingevoerd [was misschien ook nooit de bedoeling] en het GRIJZE KENTEkN werd evengoed afgeschaft voor particulieren. Het is dus een WIN-WIN situatie alleen niet voor de gewone burger en kleine man ,maar de overheid heeft weer eens een voorbeeld laten zien hoe makkelijk het [gewone volk toch te melken is]. Blijkbaar heeft deze Asociale-Truk niet de verwachte [God weet hoeveel euros opgeleverd] als de bedoeling was. Dus die kapitalen die door de Regering nonchalant over de balk worden gegooid en weet god waar het nog meer allemaal verdwijnt wat niemand weet moet dus alweer door ons gewone belastingbetalers opgehoest worden, terwijl de veroorzakers van het euvel nog geen euro bijdragen en in geval dat er iemand zijn jas moet pakken neemt die ook nog de GOUDEN-HANDEDRUK mee ook weer betaald door ons gewoon volk. Maar de crisis leeft voort en om de beloftes aan andere Landen waarvoor of om welke reden dan ook waar te kunnen maken moet de vrijstelling maar afgeschaft worden o.a. en dit zijn nog lang niet de laatste streken. En het legale stelen van de overheid zal een keer zijn ongekende tol eisen. Ook zal de criminaliteit extreme formen aannemen waar de Regeringssukkels nog niet aan gedacht hebben . En dan? Ja dan moet er weer geld komen om de situatie en toestanden op te lossen. Wie dat weer moet betalen zal duidelijk zijn. Maar zolang de smoes over de vrijstelling werkt en niemand de straat op gaat kunnen ze hun koers toch rustig blijven volgen. Triest voor alle OLD-TIMER liefhebbers en eigenaren, het leve de DEMOCRATIE wat het in Nederland ook in houd, namelijk helemaal niks.Sorry mensen als ik negatief over kom ,maar OLD-TIMERS hadden kwaliteiten die veel mensen nu misschien graag ook zouden willen met hun moderne autootjes. Toch?
Dat de vrijstelling van OLD-TIMERS komt te vevallen heeft in mijn ogen niet zozeer met vervuiling te maken, maar eerder met het gat in de staatskas. Eerst was het zogenaamde GRIJZE-KENTEKEN voor particulieren een doorn in het oog van een idioot in de Regering en in plaats daarvan zou de kilometer heffing komen, dus wie veel rijdt betaald meer en wie minder rijdt betaald minder altaans gezien de kilometers en benzine. Hier kan ik mij nog enigzins in vinden, het leek mij een redelijk eerlijke oplossing. De kilometer heffing is dus niet ingevoerd [was misschien ook nooit de bedoeling] en het GRIJZE KENTEkN werd evengoed afgeschaft voor particulieren. Het is dus een WIN-WIN situatie alleen niet voor de gewone burger en kleine man ,maar de overheid heeft weer eens een voorbeeld laten zien hoe makkelijk het [gewone volk toch te melken is]. Blijkbaar heeft deze Asociale-Truk niet de verwachte [God weet hoeveel euros opgeleverd] als de bedoeling was. Dus die kapitalen die door de Regering nonchalant over de balk worden gegooid en weet god waar het nog meer allemaal verdwijnt wat niemand weet moet dus alweer door ons gewone belastingbetalers opgehoest worden, terwijl de veroorzakers van het euvel nog geen euro bijdragen en in geval dat er iemand zijn jas moet pakken neemt die ook nog de GOUDEN-HANDEDRUK mee ook weer betaald door ons gewoon volk. Maar de crisis leeft voort en om de beloftes aan andere Landen waarvoor of om welke reden dan ook waar te kunnen maken moet de vrijstelling maar afgeschaft worden o.a. en dit zijn nog lang niet de laatste streken. En het legale stelen van de overheid zal een keer zijn ongekende tol eisen. Ook zal de criminaliteit extreme formen aannemen waar de Regeringssukkels nog niet aan gedacht hebben . En dan? Ja dan moet er weer geld komen om de situatie en toestanden op te lossen. Wie dat weer moet betalen zal duidelijk zijn. Maar zolang de smoes over de vrijstelling werkt en niemand de straat op gaat kunnen ze hun koers toch rustig blijven volgen. Triest voor alle OLD-TIMER liefhebbers en eigenaren, het leve de DEMOCRATIE wat het in Nederland ook in houd, namelijk helemaal niks.Sorry mensen als ik negatief over kom ,maar OLD-TIMERS hadden kwaliteiten die veel mensen nu misschien graag ook zouden willen met hun moderne autootjes. Toch?
Laatst gewijzigd door De sleutelaar op vr jan 24, 2014 11:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
H.W. de sleutelaar