Hallo, momenteel ben ik al een eind op weg met de remrevisie van mijn Hy uit 1961,
Kan iemand me echter vertellen waar het chassis nummer staat bij een franse bus uit 1961,
ergens gehoord dat dit op de linker chassisbalk juist naast de radiateur
Plaats kenteken
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
-
- HY Forum Super Expert
Links als je voor de bus staat met je gezicht naar de bus.
In autotermen noemen ze dat rechts (die gaan uit van de positie van de
bestuurder)
Of ie bij dat bouwjaar ook daar staat weet ik niet, maar anders op het
bovenste deel van de balk aan de passagierskant, helemaal vooraan
net naast de radiator inderdaad.
Lekker roestgevoelig plekje zou je zo zeggen, zeker als de beschermlaag
elk jaar wordt weggeborsteld bij de APK
In autotermen noemen ze dat rechts (die gaan uit van de positie van de
bestuurder)
Of ie bij dat bouwjaar ook daar staat weet ik niet, maar anders op het
bovenste deel van de balk aan de passagierskant, helemaal vooraan
net naast de radiator inderdaad.
Lekker roestgevoelig plekje zou je zo zeggen, zeker als de beschermlaag
elk jaar wordt weggeborsteld bij de APK

-
- HY Forum Kenner
Keuring RDW
Heb vandaag mijn standaard HY (bouwjaar 1971) laten keuren bij de RDW. Is ondanks enkele kleine puntjes toch goedgekeurd. PUFFFFF.....
Een van de punten die werden opgemerkt:
- Accu stond niet vast. Wel had de bovenplaat de verstevigingsbalk aan de onderzijde die schuin wegloopt( geen rubber aan onderzijde). Ik heb de RDW keurmeester belooft deze alsnog vast te zetten met een klem, riem of iets dergelijks.
Ben ook een klein half uur aan het zoeken geweest naar het ingeslagen chassisnummer. Balk Rechts (vanuit bestuurderskant ) naast radiateur helemaal nagelopen. Helaas niets te vinden. Uiteindelijk bleek na wat telefoontjes deze zich binnen in de wagen naast de rechter bijrijdersstoel (binnenzijde banaan)onder een laag verf te bevinden.....
Verder viel het mij op dat de RDW keurmeesters zeer behulpzaam waren en niet zoals altijd geroepen wordt over elk klein puntje vallen.
Een van de punten die werden opgemerkt:
- Accu stond niet vast. Wel had de bovenplaat de verstevigingsbalk aan de onderzijde die schuin wegloopt( geen rubber aan onderzijde). Ik heb de RDW keurmeester belooft deze alsnog vast te zetten met een klem, riem of iets dergelijks.
Ben ook een klein half uur aan het zoeken geweest naar het ingeslagen chassisnummer. Balk Rechts (vanuit bestuurderskant ) naast radiateur helemaal nagelopen. Helaas niets te vinden. Uiteindelijk bleek na wat telefoontjes deze zich binnen in de wagen naast de rechter bijrijdersstoel (binnenzijde banaan)onder een laag verf te bevinden.....
Verder viel het mij op dat de RDW keurmeesters zeer behulpzaam waren en niet zoals altijd geroepen wordt over elk klein puntje vallen.
HY 1971, standaard bestelauto
-
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Re: Keuring RDW
Dit hangt maar net van de lokatie af. Zo kan ik het station in Heerenveen absoluut afraden.Dick Kievits schreef:Verder viel het mij op dat de RDW keurmeesters zeer behulpzaam waren en niet zoals altijd geroepen wordt over elk klein puntje vallen.
In tegenstelling tot Heerenveen, wat voor mij de dichtbijzijnste is, heb ik in januari een gewelig positieve ervaring opgedaan in Groningen. (keuring LPG installatie in mijn GS) Een wereld van verschil!