Hierin kunnen links van nuttige sites geplaatst worden. Deze dienen echter wel HY-gerelateerd te zijn.
links naar sites met ongepaste inhoud zullen worden verwijderd zonder discussie.
de enige semi-pickups die ik ken, hebben alleen het stuk van de schuifdeur er bij en zijn dan ook daar helemaal dicht zodat je echt een cabine hebt.
Heb inderdaad in Zeewolde daar dat stelletje Fransen mee rond zien rijden (met die water-spuitende buitenspiegels ... ). Maar dan wèl met een "dubbele" cabine. Dus vermoed dat
een HY die achterschade had en waar men dan nog wat van heeft gemaakt
Dit is een hele mooie semi-pickup (zie http://www.vehicule.ouest-atlantis.com/ ... p-dde.html ). Dit is een gangbaar model. Mij staat bij dat ik ze zowel met een schuifdeur als een draaideur heb gezien. Kan me voorstellen dat je hier iets aan hebt omdat de hele cabine c.q. cabineruimte afsluitbaar is.
De semi-pickup op Marktplaats heeft alleen wel wat gekke dingen. Er zit een achterwand in de cabine zoals we die kennen van een pickup. De wielkasten lopen alleen niet door tot de cabine (terwijl dit bij een pickup wel het geval is). Wat is het dan in dit geval: een normale bus of een pickup? Verder zitten er geen kraalrandjes op de achterzijde (voor de kleine deurtjes) en zijn verschillende verstevingen te zien op de foto's.
De oranje DDE HY heeft nog een afsluitbaar gedeelte achter de cabine waar meen ik ook nog een bankje in zat.
Die op marktplaats is denk ik een later verbouwde HY waarbij de eigenaar het handig vond om een halve pick-up te hebben voor hoge voorwerpen o.i.d.
In mijn HY zit ook een zogenaamd dicht pickup schot en lopen de wielkasten ook niet helemaal door.
Afijn origineel of niet is het vandaag de dag nog praktisch inzetbaar een dergelijke semi-pickup? Verkoopwagen of camper kan je er niet van maken. Alhoewel...dekkleed eraf en je kunt naar de sterrenhemel kijken 's nachts
Mark(H)y
Bedoelde dus i.d.d. die bus waar jij nu een foto van hebt geplaatst ... Reed óók in Zeewolde rond. Maar daarin zat dat "middenschot" dus vèrder naar achteren waardoor er een dubbele cabine ontstond. De schuifdeur ontbreekt daar geheel.
.
Gert, de bus "van MarkHY" heeft ook een dubbele cabine (dus tussenschot verder naar achteren) en óók geen schuifdeur. Wel een gewone deur voor de achterbankpassagiers.
.
Die oranje heeft inderdaad geen schuifdeur en dubbele cabine maar de te koop staande blauwe 66er heeft geen van dat alles.
Lijkt me op verzoek te zijn gemaakt van een plaatselijke carroserier. Misschien wel grote rol brandslang op gestaan voor schoonwerkzaamheden of zoiets.
Gert, de bus "van MarkHY" heeft ook een dubbele cabine (dus tussenschot verder naar achteren) en óók geen schuifdeur. Wel een gewone deur voor de achterbankpassagiers
Jacques: klopt, vandaar ook mijn twijfels over die "semi-pickup". Lijkt van geen kanten op dat exemplaar van die Fransen ... dus ik deel de algemene "scepsis" over deez' vehicle ... Denk niet dat dit "origineel" is, eerder een (noodgedwongen ?) "modificatie" ... om er nog "iets" van te maken ...
Gosh, LEUK project ! Is zelfs nog "familie" van onz' aller troetelkindje, een heuse "itroën" !
Heb weliswaar momenteel eventjes niet veel omhanden maar vind de aanvangsprijs nèt een beetje te hoog.