Zonnepaneeltjes
- rene51
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Zonnepaneeltjes
Hy iedereen,
Zijn er al hy rijders die zonnepaneeltjes voor de camper hebben. Ik was benieuwd waar deze bevestigd zijn..?
Groet, Rene
Zijn er al hy rijders die zonnepaneeltjes voor de camper hebben. Ik was benieuwd waar deze bevestigd zijn..?
Groet, Rene
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 74-BB-66
- Contacteer:
Re: Zonnepaneeltjes
Hallo. ik heb er wel maar die liggen nog binnen in de doos dus daar heb ik nog niet veel aan
groeten eric
groeten eric
ik heb zo'n pannltje al jaren in gebruik en naar alle tevredenheid.
heb hem bij conrad gekocht (iets van 15 euro geloof ik)
ik heb hem tijdens het rijden met een zuignapje aan een raam zitten, en als ik stil sta leg ik hem door een raam op het dak (liefst door het raam in de linker voor deur ivm vergeten dat er iets los op je dak ligt)
heb hem bij conrad gekocht (iets van 15 euro geloof ik)
ik heb hem tijdens het rijden met een zuignapje aan een raam zitten, en als ik stil sta leg ik hem door een raam op het dak (liefst door het raam in de linker voor deur ivm vergeten dat er iets los op je dak ligt)
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Ik denk dat deze vraag wel heel erg open is, wat wil je weten? C.q. voor welk gebruik?
Om ontlading van je startaccu te voorkomen of om zelfvoorzienend te zijn kwa stroom op vakantie?
Zelf heb ik 2 18Wp panelen (ongeveer 40x100 cm), waarmee ik had gehoopt m'n accu op peil te kunnen houden terwijl de koelbox (36W) aan staat, maar dat was helaas wat te enthousiast... de koelbox blijkt de 36W continu te gebruiken en de 36Wp krijg je alleen onder perfecte omstandigheden. Die panelen leg ik los op het dak, de twee dikke kabels komen dan binnen via het bestuurdersportier en pluggen daar in een 12V stopcontact dat aan de accu verbonden is. De draden herinneren me er wel aan dat er panelen op het imperiaal liggen
Wellicht dat duurdere panelen beter presteren, maar die zou ik dan liever thuis gebruiken
Om ontlading van je startaccu te voorkomen of om zelfvoorzienend te zijn kwa stroom op vakantie?
Zelf heb ik 2 18Wp panelen (ongeveer 40x100 cm), waarmee ik had gehoopt m'n accu op peil te kunnen houden terwijl de koelbox (36W) aan staat, maar dat was helaas wat te enthousiast... de koelbox blijkt de 36W continu te gebruiken en de 36Wp krijg je alleen onder perfecte omstandigheden. Die panelen leg ik los op het dak, de twee dikke kabels komen dan binnen via het bestuurdersportier en pluggen daar in een 12V stopcontact dat aan de accu verbonden is. De draden herinneren me er wel aan dat er panelen op het imperiaal liggen

Wellicht dat duurdere panelen beter presteren, maar die zou ik dan liever thuis gebruiken

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- rene51
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Tis bedoeld voor de camper, zoals verlichting etc....
Rene
Rene
Ik vind het veel makkelijker een huishoud-accu bij te laden met de dynamo.
- rene51
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
ok, bedankt maar weer...
Rene
Rene
- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 69EB29
Ik heb 'm los en kan 'm daardoor altijd mooi in de zon plaatsen. Middels een sigaretten aansteker stekker op meerdere plekken aan te sluiten in de bus.
Op de foto bij linker achterwiel.

Uploaded with ImageShack.us

Op de foto bij linker achterwiel.