HY Glace Moustache

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Bonrath
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

HY Glace Moustache

Bericht door Bonrath »

Hoi HY-forum,

Even voorstellen, ik ben Olivier uit Gent (België) 3 jaar geleden kocht ik m'n eerste HY in Normandië. Een verhoogde 72 die ik helemaal onder handen nam en waar ik een YSCO-wagen van heb gemaak. Sinds vorig jaar rijd ik ermee rond (zonder problemen) tot afgelopen zaterdag. Ik reed rustig door de stad toen plots de motor uitviel... ik probeerde 'em nog (ai uitbollend) nog te starten, hij draaide wel rond maar sloeg niet aan. Ik ging dan maar aan de kant van de weg staan & liet 'em aftakelen naar m'n opslagplaats. Volgende dag startte ie meteen zonder probleem :shock: .... 1/2 uurtje rondgereden en onmogelijk om de panne te reproduceren. Ik dacht meteen aan de ontsteking. Benzinepomp gaf in ieder geval genoeg debiet. Iemand ervaring met een dergelijk voorval? Alles is Ducellier en had net 4 nieuwe NGK's erin gedropt. Ik merkte wel tijdens het rijden dat hij durfde te ploffen en bij het opschakelen wel eens lichtjes dierf in te houden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: HY Glace Moustache

Bericht door Boudewijn »

Wellicht je bobine die bij het warm worden er de brui aan geeft.
Wat een prachtige bus is het trouwens geworden. Zik koop zeker een ijsje bij je als je in de buurt bent.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Hoi Bonrath,

Welkom op het HY forum! Mooi ding, hoor. Lekker hoog en mooi dat ie gewoon gebruikt wordt.
Bonrath schreef:Iemand ervaring met een dergelijk voorval?
Natuurlijk. :) In mijn trax heb ik dezelfde motor zitten, en daar is mij iets soortgelijks overkomen. Ergens in de Vogezen stopte de motor er van het ene op het andere moment mee langs de snelweg. Wél vonk, wél benzine, maar niet lopen. Ik heb twee uur langs de weg gezocht, en me daarna laten afslepen naar een garage. Die hebben twee dagen gezocht en het opgegeven en de auto op transport naar NL gezet. Toen ik twee weken later terug in NL was, startte hij direct bij de eerste poging. :roll:

Als ie het weer doet, zou ik me er geen zorgen om maken. :) Sindsdien heb ik probleemloos 30k km met het blokje gereden, en nooit meer meegemaakt.
FerrHy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 75-YB-34

Bericht door FerrHy »

Beste Olivier,

Mooi geworden die HY van jou!
Ik kom regelmatig in Gent, waar kan ik je vinden, dan kom ik een ijsje halen!
Ik heb hetzelfde een keer meegemaakt met mijn eend, 2CV en toen bleek het een warm wordende bobine te zijn.
Nadat ik een nieuwe bobine gemonteerd heb, heb ik het probleem niet meer gehad.
Ik ken iemand die zijn 2CV bobine ieder jaar vervangt, ik ben met de HY niet ervaren genoeg om te weten of dat helpt/nodig is.

Succes,
Groeten,
Ferry
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...
Thomas
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door Thomas »

Wat een knetter gaaf ding als ie zo hoog is!

Wij hadden dat ook, bij ons was het de condensator op de klok. Uurtje zoeken en weer onderweg.

Grtz thomas
Plaats reactie