Omdat ze meer zeggen dan 1000 woorden, een plek voor de allermooiste foto's. Geen teksten, geen commentaren, kijken en niet aankomen. Vooral mooie en bijzondere foto's. Liever een mooie foto van een lelijke HY dan een lelijke foto van een mooi exemplaar.
Toen wij op vakantie waren in frankrijk. kwamen wij aan in een heel klein plaatsje 40 km van Dijon.
Toen de eigenaar (nederlandse man) zag dat we met de BuzzHy (onze HY ) aan kwamen rijden. zat die na 2 minuten zowat achter het stuur
Hij vertelde heel wat verhalen natuurlijk en liet me deze foto zien.. Dus heb ik een foto van een foto genomen om te kijken of die blauwe lange HY nog ergens staat of beter nog rond rijd???
Het valt me in het algemeen op dat je weinig 'tussen de wielen' verlengde HY's meer ziet. Toen ik met HY rijden begon, eind jaren 80, waren er veel meer. Vooral uit de jaren 60 viel me toen op.
De meeste zijn verdwenen vrees ik.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
Voor zover ik weet is het ook precies de verlenging waar die HY's het hardste roesten en dat verklaart wellicht waarom er nog zo weinig zijn. Weet niet of dat ook voor fabrieksverlengingen geldt, maar het zou met niet verbazen helaas.