gezoem snelheidsmeter?
gezoem snelheidsmeter?
Als ik bij 45/50 per u zit krijg ik een flink gezoem, lijkt wel of de snelheismeterkabel door draait, de meter slaat dan ook redelijk van links naar rechts,. Tips?
Re: gezoem snelheidsmeter?
Mijn traction heeft exact hetzelfde probleem. Dit gebeurt meestal pas nadat een tellerblok héél veel ervaring heeft.
Meestal helpt het om je tellerblok eruit te halen, op zijn kop op de tafel te leggen en olie te doen daar waar de teller het blokje in gaat. Dan lekker draaien (klein schroevendraaiertje) zodat de olie erin loopt en dit heel vaak en heel lang herhalen. Lekker een paar dagen zo laten staan, dus. Zo kan je de teller wat smeren zonder het uit elkaar te halen.
Bij mij kwam na een aantal weken het geluid weer terug. Dan moet het tellerblok open gemaakt worden, maar ik heb gewoon een "nieuwe" besteld. Ik heb ook het advies gekregen dat het aan de kilometertellerkabel liggen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Ree
Meestal helpt het om je tellerblok eruit te halen, op zijn kop op de tafel te leggen en olie te doen daar waar de teller het blokje in gaat. Dan lekker draaien (klein schroevendraaiertje) zodat de olie erin loopt en dit heel vaak en heel lang herhalen. Lekker een paar dagen zo laten staan, dus. Zo kan je de teller wat smeren zonder het uit elkaar te halen.
Bij mij kwam na een aantal weken het geluid weer terug. Dan moet het tellerblok open gemaakt worden, maar ik heb gewoon een "nieuwe" besteld. Ik heb ook het advies gekregen dat het aan de kilometertellerkabel liggen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ik zou het advies geven om eerst je km teller kabel te controleren, meestal is deze inwendig stuk.
Als deze stuk is kun je de binnenkabel uit de buitenkabel trekken.
Als deze stuk is kun je de binnenkabel uit de buitenkabel trekken.
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
In beginsel helemaal mee eens, maar als de binnenkabel nog géén mankementen vertoont wil het inspuiten van een teflonhoudende spray in de buitenkabel óók wel eens helpen ... (spreek uit ervaring).Ik zou het advies geven om eerst je km teller kabel te controleren, meestal is deze inwendig stuk.
Als deze stuk is kun je de binnenkabel uit de buitenkabel trekken
En ànders ... een "nieuwe" kabel. In het HY-magazijn verkrijgbaar, variërend in prijs (gebruikt ... of ècht nieuw ...) en die 1, 2, 3 of maximaal 4 tientjes voorkomen in ieder geval dat je een bon van Tante Justitia krijgt ...

- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Jawel hoor, heb twee van die mooie blaadjes liggen 

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Ik heb het inderdaad ook wel eens gehad, toen bleek het bovenste deel van de kabel (de kabel bestaat uit twee delen, je kunt hem dus splitsen) te slippen in de aansluiting met de klok. Even losmaken, beetje vettigheid en netjes monteren en sindsdien rij ik al weer jaren..
gr teun
gr teun