Polyester beplating

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
The_rose
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
Berichten: 24
Lid geworden op: do aug 07, 2003 8:30 pm

Polyester beplating

Bericht door The_rose »

Vanwege een paar mindere plekjes op o.a. de neusplaten en de achterspatborden, zat ik te kijken naar de polyester vervangingsdelen. Aangezien ik graag overal bij kan, dacht ik eraan om met bouten de boel vast te zetten. Bij de club verwachtte men dat dit waarschijnlijk niet zou mogen. Om zekerheid te krijgen, heb ik daarom de RDW gemaild. Volgens het RDW mag je uberhaupt geen polyester vervangingsdelen gebruiken :evil: (Je mag alleen lassen, maar dat zie ik met polyester niet zo zitten :) ). En dat terwijl er bij mijn weten toch al best een aantal wagens met polyester delen rond rijden :!: Hoe zit dat :?:
citrofielnl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 942
Lid geworden op: za jul 24, 2004 3:33 pm
Kenteken: 28-BL-ZK
Locatie: Didam Gld
Contacteer:

Bericht door citrofielnl »

zolang het geen dragende delen betreft maar bekledingsplaten zal het toch niet bezwaarlijk zijn? denk aan de kunststofdelen op oa de bx en xantia.. Geen idee hoe de regelgeving verder is in deze.



gr Citrofielnl
The_rose
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
Berichten: 24
Lid geworden op: do aug 07, 2003 8:30 pm

Bericht door The_rose »

Wat ik opmaakte uit het antwoord van de RDW'er, is het feit dat het geen originele beplating is, het probleem. Je mag dus (volgens hem) alleen plaatwerk vervangen door origineel vervangend plaatwerk. En dan moet ook nog eens gebruik gemaakt worden van dezelfde bevestigings methode, in dit geval dus lassen.
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Zolang het niet om dragende delen gaat,dus een spatboord of een deur
of een klep zijn de keuringswaardes zo laag dat je die rustig in polyeaster
zou mogen uitvoeren.Het probleem lijkt me om er aan te komen
The_rose
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
Berichten: 24
Lid geworden op: do aug 07, 2003 8:30 pm

Bericht door The_rose »

Aan die onderdelen is nog best te komen hoor. Er zijn verschillende bronnen. Het is alleen de prijs die het wel of niet interessant maakt...

Gerard,
als ik je goed begrijp, is het in de praktijk geen probleem. Het is alleen theoretisch door de RDW anders gesteld. Is dat een goede interpretatie van jouw boodschap?
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Ja,dat was in princiepe mijn boodschap.De roestschade wordt door de APK
ingedeelt in eenheden naar gelang zijn belangrijkheid in draagkracht
Zo is een dorpel 6E,daar mag dus in de lengte of breedte 1/3 verroest zijn
maar een deurplaat is slechts 1E,dus hoe groot de gaten in die deur ook
zijn,kan het nooit een afkeurpunt zijn,maar chassisbalken zijn 8E.Maar dit
is haast een boekwerk apart.
Plaats reactie