Aanlopende remtrommels voor

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Ellie & Lex
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Aanlopende remtrommels voor

Bericht door Ellie & Lex »

Het is al weer enige tijd geleden dat ik op het forum ben geweest. Inmiddels hoef ik mij geen beginnende HY liefhebber meer te noemen. Van plaatwerk, lassen, spruitstuk, remcilinders e.d. weet ik al meer af dan 9 maanden geleden. Achter heb ik de remcilinders vervangen en nieuwe wiellagers geplaatst. Alles loopt achter perfect :D . Voor het zelfde verhaal: wiellagers vervangen, remcilinders en remleidingen vervangen, trommels erop en....., trommels eraf, opnieuw centreren en....trommels er weer af, alles weer contoleren, nee meer kan ik niet verzinnen :( .....trommels er weer af enz. enz. enz. enz.....
Het probleem is dat ik linksvoor een kleine tik in de trommel heb zitten maar de schoenen niet verder terug kan stellen en rechts lijkt de trommel wel aan te lopen op de achterplaat. Ik ben nu ten einde raad. Wie weet wat het kan zijn of wat ik fout doe :?: . Ik heb een centreer apparaat e.d. Eind Januari houdt de huur van mijn loods op (wegens verbouwing) en ik hoop onze HY eerst naar de APK te brengen voordat deze weer over gaat naar een andere schuur!
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Heb je de remcilinders los gemaakt voor de montage,die willen nog weleens vastzitten.Een tik in de trommel lijkt mij meer op een kromme
of beschadigde trommel.Zit die aanlopende trommel voor?Heb je dan de
boutjes die door de trommel vasgezet moeten worden goed aangedraaid.
Ellie & Lex
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Hoi Gerard

Op alle wielen heb ik gereviseerde remcilinders zitten die goed bewegen. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is de trommel links voor en de trommel rechts voor met elkaar te ruilen. Ik weet niet of dat wat uit kan maken. Door het ergens anders uitpersen van de lagers kan ik de trommels verwisseld hebben. Anders zou ik het verder echt niet meer weten. Met het opmeten van de trommels voor het afstellen van de schoenen heb ik geen oneffenheid kunnen constateren op de trommels.

Lex
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Dat is een goed idee,dan zou die tik dus aan de andere kant moeten komen en je kan gelijk nog even kijken of alles echt goed zit.
Ellie & Lex
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Ik ga donderdag ochtend aan de slag. Ik ben benieuwd of de tik dan aan de andere kant komt te zitten. De 6 boutjes had ik goed vast zitten. De vloeibare pakking drukt ook goed uit tussen het lager en de trommel, dus dat zit wel snor! Je hoort nog van me.

Groetjes Lex
Plaats reactie