Grote ... en kleine liefde ...
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Grote ... en kleine liefde ...
Op weg naar de RDW om "Valérie" te laten APK-keuren en om een "Hollands" kenteken te krijgen. "Ze" is van origine namelijk francaise ... en blééf dat ... tot voor kort ...
- Bijlagen
-
- myphoto.jpg (208.9 KiB) 32840 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Otje op ma jul 16, 2012 10:40 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Re: Grote ... en kleine liefde ...
Kleine aanvulling ...
- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 69EB29
Eens een francaise, altijd een francaise..., maar nu een op klompen dus.Otje schreef:Op weg naar de RDW om "Valérie" te laten APK-keuren en om een "Hollands" kenteken te krijgen. "Ze" is van origine namelijk francaise ... en blééf dat ... tot voor kort ...
Mooi. Weer een prachtauto op NL kenteken

- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
ach Harold: ze past zich aan aan de baas hè ... (zie: http://www.youtube.com/watch?v=pwrT7wz30ow&feature=plcp ... met betrekking tot die klompen dan wel te verstaan ...)maar nu een op klompen dus

- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Gefeliciteerd!
Wat een mooie combinatie zo zeg.
Wat een mooie combinatie zo zeg.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- FerrHy
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 75-YB-34
Prachtig geworden Gert!!Ben nèt klaar met de restauratie van mijn AZU 250 en ook dié staat helemaal in de Sigma S2U gloss.
Kan jij een cursus 'lakken met S2U' verzorgen?

Groeten, Ferry
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Ik had al foto's van Valérie gezien maar samen met haar grote broer vormen zij toch wel een bijzonder mooi stelletje. Bravo monsieur Hulot!
Gewoonweg prachtig
margo
margo
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Prachtig Gert. Neem je haar ook mee naar de wereldmeeting ? en mag ik dan een klein stukje meerijden ? ik kan niet wachten tot Jodocus klaar is namelijk. heb ik ook ongeveer zo'n combinatie.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Dank, dank voor alle complimenten !
- Aktion-lakrollertjes (5 cm) (lekker goedkoop)
- Sigma S2U gloss (... -tig liter) (beetje duur)
- Véél tijd (...-tig uren)
- Véél geduld (...)
- Véél liefde en toewijding (...)
- Nóg meer geduld en toewijding ...
- Gewoon aan beginnen (al doende ...)
Maar als je er prijs op stelt wil ik er wel enkele ("cursus"-) zondagmiddagen aan besteden hoor ! Heb nog allerlei "eend"-onderdelen liggen die nog in de lak moeten ... kun je dáárop "oefenen" ...
Overigens lig ik al ruim 4 weken met de RDW overhoop: na twee bezoeken van Valérie aan de RDW (waarbij bij het 1e bezoek de APK-keuring overigens glansrijk werd doorstaan) en ondanks al mijn herhaalde mededelingen en bijna "smeekbeden" destijds (èn verkregen toezeggingen dat e.e.a. "goed geregeld zou worden") om toch vooral een "klassiek" kenteken uit te geven werd mij een supermodern (2-VXJ-13) nummer in de maag gesplitst. Zit nu al 1 1/2 week te wachten op het uiteindelijke (klassieke) kentekennummer ...
Typisch een geval van "... met de franse slag ...".
Mwa ... kan hooguit de "ingrediënten" weergeven:Kan jij een cursus 'lakken met S2U' verzorgen?
- Aktion-lakrollertjes (5 cm) (lekker goedkoop)
- Sigma S2U gloss (... -tig liter) (beetje duur)
- Véél tijd (...-tig uren)
- Véél geduld (...)
- Véél liefde en toewijding (...)
- Nóg meer geduld en toewijding ...
- Gewoon aan beginnen (al doende ...)
Maar als je er prijs op stelt wil ik er wel enkele ("cursus"-) zondagmiddagen aan besteden hoor ! Heb nog allerlei "eend"-onderdelen liggen die nog in de lak moeten ... kun je dáárop "oefenen" ...

Zou dat graag willen en heb dat inderdaad overwogen maar heb vernomen dat alsdan ènkel HY's het terrein op mogen ... en om Valérie daar in den vreemde zonder énig toezicht in haar "uppie" ergens langs een weggetje te stallen ... gaat me nèt iets te ver.Neem je haar ook mee naar de wereldmeeting ?

Overigens lig ik al ruim 4 weken met de RDW overhoop: na twee bezoeken van Valérie aan de RDW (waarbij bij het 1e bezoek de APK-keuring overigens glansrijk werd doorstaan) en ondanks al mijn herhaalde mededelingen en bijna "smeekbeden" destijds (èn verkregen toezeggingen dat e.e.a. "goed geregeld zou worden") om toch vooral een "klassiek" kenteken uit te geven werd mij een supermodern (2-VXJ-13) nummer in de maag gesplitst. Zit nu al 1 1/2 week te wachten op het uiteindelijke (klassieke) kentekennummer ...

Typisch een geval van "... met de franse slag ...".
- Bijlagen
-
- Valérie - AZU forum.jpg (248.02 KiB) 32755 keer bekeken
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
nou ja, dan doe ik het wel met deze foto
. Ook niet verkeerd. succes met je kenteken het komt vast wel goed.

Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
.......maar heb vernomen dat alsdan ènkel HY's het terrein op mogen ......
????
is dat zo? waar heb je dat vandaan?
ik ben nl van plan om mijn loopeend wél mee te nemen ipv een aanhanger. ik heb een hoop spullen die ik wil verkopen en moet die wel daar krijgen, dus in de eend! Moet het niet zo zijn dat ik die buiten ergens moet zetten want dan hoef ik de spullen misschien niet eens meer te verkopen.
????
is dat zo? waar heb je dat vandaan?
ik ben nl van plan om mijn loopeend wél mee te nemen ipv een aanhanger. ik heb een hoop spullen die ik wil verkopen en moet die wel daar krijgen, dus in de eend! Moet het niet zo zijn dat ik die buiten ergens moet zetten want dan hoef ik de spullen misschien niet eens meer te verkopen.

- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Ja maar, waar haal ik nog zo snel een Eend, een driehoek en een E-bij-B-rijbewijs vandaan als iedereen met Eendje extra komt?
Zal 't even navragen.

Zal 't even navragen.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Liefhebber
Knap werk Gert! En wat een treffend kleurtje
. En ik heb veel imperiaaltjes gezien, maar deze...
Heel erg mooi geworden!

Heel erg mooi geworden!
De Zilverlinde hoveniers, Frank van der Linden
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ben één en al nieuwsgierigheid naar dit "fenomeen" ... Die van mij "rijdt" normaliter ... op 4 wielen en zo ...ik ben nl van plan om mijn loopeend ...
Maar Jacques: heb dat even bij de "officiële instanties" nagevraagd (want natúúrlijk waag óók ìk een poging met Valérie): er zijn twee terreinen: één voor enkel HY's en één voor óverige citroenen. Voor zover ik begrijp ligt e.e.a. wèl naast elkaar maar mogen grote en kleine "zus" niet "naast elkaar slapen". Heb totaal geen beeld van hoe daarop toezicht wordt uitgeoefend maar misschien is dit inderdaad wel dè manier om van "ouwe troep" af te komen. "Betaald" of "voor eeuwig geleend" door een onbekende vreemde ..."
Ewald: de eerste heb ik nog staan, voor de rest moet je zelf zorgen ...Ja maar, waar haal ik nog zo snel een Eend, een driehoek en een E-bij-B-rijbewijs vandaan
Frank: zodra ik "platen" heb kom ik jouw inspanningen van dichtbij bewonderen ! Ben je er nu uit, hoe ze gaat heten ?Heel erg mooi geworden!