Armaflex is aan de buitenlaag niet poreus en dus veiliger.
Ik heb bij onze bus, de armaflex beplakt met aluminium folie, gewoon stroken van een rol, en dan 1/5 overlappend. 2 voordelen, er pakt nagenoeg geen vuil meer aan dus nog brandveiliger, en door de hitte reflecterende laag die aangebracht is gaat de isolatie waarde omhoog met 25% (gemeten hier mbv een 200graden oven)
Ik heb overigens naast de binnenkant van de motorkap, ook de zijwanden (waar bobine en kachelkraan aan hangen) ook bekleed met armaflex/alu, en ook het plafond van de motor ruimte dus waar de bodem van de la in het dashbord aan grenst. het recept voor echte gebakken banaan is volgens mij toch net wat lastiger dan 2 van die gele jongens in die la proppen en dan 50km rijden

De vloerplaten heb ik niet bekleed maat die worden ook niet zo warm, ik heb er wel een dikke zware en dus stille mat rubber op liggen, deze matten gebruiken we hier op werk ook op de ijsbaan om het stukje van de bank naar de ijsvloer te klunen, zonder dat je ijzer kapot gaan. Technirub in zeewolde heeft wel zoiets liggen een epdm of NBR rubber mat oid.
de mijne was niet goedkoop maar zijn geld wel waard, gehoorapparaatjes zijn duurder.
Grtz Thomas