buitenspiegels

Hier kun je berichten neerzetten als je iets HY, Citroën en/of camper/kamperen gerelateerds zoekt.

Moderator: LEiPiE

Plaats reactie
eric
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 74-BB-66
Contacteer:

buitenspiegels

Bericht door eric »

Ik ben op zoek naar buitenspiegels voor mijn HY, liefst met twee beugels per spiegel of de oudere kleine ronde spiegels, de orginele spiegels die ik nu heb zijn te zwaar voor de polyester deuren
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: buitenspiegels

Bericht door Otje »

de orginele spiegels die ik nu heb zijn te zwaar voor de polyester deuren
Vreemd ... maar óók weer niet ... Otje heeft óók polyester deuren èn originele spiegels. Heb echter aan de binnenkant van de deuren (bovenaan bij de hoeken) kleine haakjes gemaakt om de deuren (vooral bij sterke wind) te "borgen" zodat ze niet gaan "flapperen" (alsubegrijpwattikbedoel ...). (in geval van nood laten deze deuren zich ècht vrij makkelijk kapot drukken dus dáárvoor hoef je het niet te laten ...) Ik denk dat jouw euvel niet verholpen wordt door dubbele beugels (sterker nog: het gewicht van het totaal wordt enkel hóger !); het is uiteindelijk de deur zelf die beweegt. Wellicht vangen de "oude" ronde spiegels véél minder wind waardoor het probleem dan wel minder wordt, maar nóóit helemaal is verholpen.
Succes bij de zoektocht !
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
eric
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 74-BB-66
Contacteer:

Bericht door eric »

Hallo. de haakjes zijn ook wel een optie maar ik vind persoonlijk die spiegels die er nu ophangen ook niet mooi.
die haakjes zijn toch wel nodig omdat de polyester deuren net ijswafeltjes zijn en alle kanten op flapperen tijdens het rijden
brammie
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Kenteken: 33-AB-38

Bericht door brammie »

haha ik heb de haakjes ook op de deuren zitten maar denk even verder om het probleem op te lossen.

als je een hoekijzer neemt van 2 bij 2 cm en die voor en achter op de deur lijmt(aan de binnenkant)
krijg je een polydeur die minder flexibel is dan een originele

maar goed ik heb al 10 jaar het ijzer klaar liggen en het zit er nog steeds niet in
ik ga gewoon uiterst rechts rijden als er een vrachtwaggel tegemoed komt :mrgreen: :mrgreen:
http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
Plaats reactie