HY trekt naar rechts, waarom?

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
MicHYl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 14-VR-VF

HY trekt naar rechts, waarom?

Bericht door MicHYl »

Gisteren reed iemand anders in myn hy, en die viel het op hoe hard de Hy naar rechts trekt bij normaal rijden. Niet bij remmen dus, puur bij rijden.

Hij zei ook dat het sturen naar rechts lichter was dan sturen naar links. Nou kan ik het verkeerd onthouden hebben, links en rechts.

Maar goed, ik zou ECHT niet weten waar ik dit in moet zoeken! Stuurinrichting? Remmerij? :shock:

Wie kan me in (de goede) richting sturen?
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: HY trekt naar rechts, waarom?

Bericht door ghys »

Is het niet zo....als de auto naar rechts trekt de auto makkelijker naar rechts stuurt of andersom aan de linkerzijde.
Kan zijn dat de sporing niet helemaal juist staat waardoor hij een kant op trekt. Even laten uitlijnen en voorafgaand de spoorstagen gangbaar maken. Daarnaast maar denk niet dat het bij jou aan de orde is twee verschillende bandenmaten wil ook wel eens het trekken naar rechts of links veroorzaken.

Succes
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

En een aanlopende (hand)rem is natuurlijk nog een optie.
Dit kun je controleren door gewoon te voelen of de ene kant significant warmer is dan de andere.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
MicHYl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 14-VR-VF

Bericht door MicHYl »

Aanlopende handrem...mmmm... zou wel eens kunnen. Ik had inderdaad al eens mijn hand op de velg gelegd om te kijken welke rem er aanloopt. Maar ik zal het nog eens proberen.

En de spoorstangen klinkt ook wel relevant ja. Moet even kijken of ik die zo kan herkennen...
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
Plaats reactie