kMerk toch wel dat als je er een tijd uit bent en de bus toch wel lang stil heeft gestaan dat niet alleen de bus, maar ook mijn kennis volledig is weggezakt. Tweede keer na een lange periode van stilstand proberen te starten, maar geen succes.
Als iemand een idee heeft op het onderstaande dan hou ik mij van zeerste aanbevolen.
1e keer starten
* controle gedaan van olie, water en geloofde nog een klein beetje benzine
* accu weer aangesloten
* pompje bij het benzine filter een aantal maal gepompt
* startknop ingedrukt.
Resultaat => startmotor loopt soepeltjes, maar motor slaat niet aan.
* benzine filter opengemaakt en gecontroleerd. dicht gemaakt en nog maals veel gepompt
* benzine filter opnieuw opengemaakt en nog steeds volledig droog.
* nog een keer een tijd proberen te starten. Accu leeg en daarna aangesloten gezamelijk op de aangesloten auto accu opnieuw proberen te starten.
Resultaat => nog steeds niks.

Conclusie dus waarschijnlijk toch geen brandstof. |Het peil stond toch al heel erg laag dus ...
2e keer starten
* eerst ongeveer 5 liter brandstof er in gegooid
* opnieuw pompen (m.i. redelijk lang) bij het benzine filter
* benzine filter opnieuw opengemaakt, nog steeds kurkdroog
* herhaling van pompen en openmaken -> hij blijft droog

* benzine leiding losgemaakt, erin geblazen en de luchtbellen waren te horen -> de benzine leiding is dus ok.
* toch maar geprobeerd om te starten met de motor, maar accu was van vorige keer toch wel weer redelijk leeg.
* accu van eigen auto aangesloten ...

1. koppel de + draden
2. koppel de - draad aan de auto accu
3. koppel de andere - zijde aan de - pool van HY accu.
=> resultaat was een grote vonken partij. Zowel met lopende motor van eigen auto als met de motor uit van de eigen auto.
Mijn vragen:
1. iemand een idee met die benzine filter waarom die niet pompt ?
2. hoe zat het ook al weer met de accu opladen aan andere auto.
Bij voorbaat bedankt en met hopelijk binnenkort weer startende groeten,
Pim Zijderveld