Ai!LEiPiE schreef:Nou, die cilinderbus wil er inderdaad niet uit. Krijg er totaal geen beweging in... (eerst met houten balk en hamer geprobeerd, maar ik sla alleen maar de rand van de bus in het hout. Daarna met een dopsleutelverlengstuk (massief staal) geprobeerd, ook niks (gelukkig ook niks beschadigd)).
Rest mij behalve duur (revisie) of nog langer bezig (ander blok) niets anders dan er maar het beste van te hopen denk ik. Het wordt dus toch maar proberen met alleen een andere zuigerkop en veren.
Op zich: het ergste wat kan gebeuren is dat de zuiger weer stuk gaat en dat kan ik nu eerder herkennen (ik vermoed zelfs dat die 3e cilinder al stuk was toen ik 'm kocht maar ik kon dat nog niet herkennen. MurpHY heeft nooit lekker constant stationair gelopen namelijk en uitlaatgas uit de olievuldop was gebruikelijk).
Ben ik natuurlijk alleen vandaag weer vergeten een momentsleutel te kopen/huren, ofwel morgen dan nog maar weer wat zaken verfen (blok heeft weer een groen kleurtje gehad vandaag nadat ik die cilinderbus er niet uit kreeg, helaas Volvo Penta groen, maar komt dicht in de buurt en je kon sowieso niet meer zoveel van de verf zien).
(oh en ik heb helaas geen condensdroger, wel een vader op een chemisch lab waar demi-water gewoon uit de kraan komt, maar ja dat is aan de andere kant van het land)
Jammer, had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Mijn motor was ook bepaalt niet al te nieuw meer maar ik trok ze er gewoon uit, 4 stuks! Niet van onderen hoeven te slaan dus. Ik weet niet meer hoe ik het precies deed, misschien heb ik ze even laten schrikken door boven tegen de cillinder opzij er tegen te tikken. Ze zitten er van onderen vrij ruim in dacht ik.
Maar je hebt gelijk, dan houdt het op.
Gezien die enorme vervuiling heeft die motor beslist lang met water lekkage gereden. Ook te zien op de foto aan die twee verbrandingskamers. En die slutch erin die in de kop is vastgekoekt.
Enfin, HY zal er straks in ieder geval weer prachtig uit zien.

Gelukkig hebben we de foto's nog!