Montage dwarsbuis
- CeesKromhout
- HY Forum Expert
- Kenteken: AM-54-01
Montage dwarsbuis
Om de kromgebogen pen ( om de ontsteking af te stellen) er weer uit te trekken heb ik óok de dwarsbuis er uitgehaald.
In handeling H78.100-1 staat dat om de dwarsbuis terug te kunnen plaatsen, moet het paard enigszins worden opgekrikt.
Wat bedoeld men met het paard?..........Ik heb de krik onder de dwarskoker van het chassis gezet, maar dan gebeurt er niks.
In handeling H78.100-1 staat dat om de dwarsbuis terug te kunnen plaatsen, moet het paard enigszins worden opgekrikt.
Wat bedoeld men met het paard?..........Ik heb de krik onder de dwarskoker van het chassis gezet, maar dan gebeurt er niks.
Re: Montage dwarsbuis
Bij mij lukte dat ook niet.
Wanneer je hem in het midden onder de balk van de versnellingsbak opkrikt zouden die twee punten als het ware naar buiten gaan, volgens de heren van Citroën.
Ik heb met een oude potkrikje en veel hout de boel iets weten op te rekken zodat de stang netjes past. Niet origineel..
maar kreeg het ook niet voor elkaar. Hoeft gelukkig niet vaak los.
Wanneer je hem in het midden onder de balk van de versnellingsbak opkrikt zouden die twee punten als het ware naar buiten gaan, volgens de heren van Citroën.
Ik heb met een oude potkrikje en veel hout de boel iets weten op te rekken zodat de stang netjes past. Niet origineel..

- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Het paard is het geheel van motor, bak, ophanging en aandrijfassen bij elkaar dat vast zit met vier hele grote bouten aan de rest van de bus.
Ik denk dat je op het punt waar je krikt goed zit, dat is wat ze geloof ik bij andere wagens wel eens de wieg noemen.
Denk dat het idee inderdaad is dat je het zo ver opkrikt dat de bovenste punten iets uit elkaar zakken (want die speling is wat de dwarsstang moet opheffen en zo stijfheid te geven).
Anders zou je een potkrik en een eind hout horizontaal tussen de twee punten moeten zetten en zo het geheel ietsje oprekken voor montage.
Oh wacht, dat is wat Ghys bedoelt denk ik
Ik denk dat je op het punt waar je krikt goed zit, dat is wat ze geloof ik bij andere wagens wel eens de wieg noemen.
Denk dat het idee inderdaad is dat je het zo ver opkrikt dat de bovenste punten iets uit elkaar zakken (want die speling is wat de dwarsstang moet opheffen en zo stijfheid te geven).
Anders zou je een potkrik en een eind hout horizontaal tussen de twee punten moeten zetten en zo het geheel ietsje oprekken voor montage.
Oh wacht, dat is wat Ghys bedoelt denk ik

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Ik heb het ook met een krikje gedaan, de boel iets uit elkaar duwen en dan gaat het..
Succes!
Succes!
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
- CeesKromhout
- HY Forum Expert
- Kenteken: AM-54-01
Bedankt, ik heb beide gedaan dus eerst de optillen onder de dwarsbalk van het chassis en toen de suggestie van de krik........en dat was precies dat extra stukje waardoor de boel weer paste