Motorblok voor Citroen HY gezocht !!

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Will1234
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Motorblok voor Citroen HY gezocht !!

Bericht door Will1234 »

LS;

Goedemorgen, allen, ik ben voor een goede vriend op zoek naar een motor ( benzine -gas-oil )
voor een Citroen HY van 1975. Hij heeft deze aangeschaft in Frankrijk en hem rijdend meegenomen naar Tsjechie, maar helaas is de motor onderweg in de soep gedraaid.
Hij schrijft mij letterlijk : "I definitively must buy another engine. The bath, piston rod, crank, and piston are dead on mine Citroen."

Hij vroeg mij om op zoek te gaan en gelukkig vond ik dit Forum, er blijken veel mensen in Nederland in deze Old-timers interresse te hebben dus vandaar mijn vraag.

Waar zou ik het beste terecht kunnen om een werkend motorblok voor dit type Citroen te vinden. Anders blijft een optie over een complete andere minder mooie HY te vinden waarvan de motor nog werkt. Met vriendelijke groet en allen succes met de Hobby cq. Levensroeping. Will Zaaiman Nieuw Vennep :D
citroheeze
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: Motorblok voor Citroen HY gezocht !!

Bericht door citroheeze »

Is je vriend Lukas Viznar, ik heb van hem nl al een mailtje ontvangen ik kan hem helaas niet helpen.
Groeten van:

Geert Bukkems
Heeze
http://www.citroworld.com
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Heb je het HY Team al geprobeerd? Moet je wel lid worden, maar die hebben over het algemeen wel motoren op voorraad als het goed is.
Ik heb zelf wel een blok staan, maar dan moet een nieuwe kop op (c.q. reviseren van de kop) en 1 nieuwe zuiger in...

Vind het wel een vreemd verhaal, hoe kan een motor wel een heel eind komen, maar daar na zo stuk zijn dat ie vervangen moet worden?
Is er iets doorgeslagen, zo klinkt het tenminste als carterpan, drijfstang en zuiger stuk zijn. Op zich is dat ook te reviseren, maar dan is een alvast gereviseerd exemplaar handiger idd :)
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Ongetwijfeld heeft het blok meer olie verbruikt dan dat de berijder verwachtte. Als ie droog loopt kan alles gebeuren.

Gereviseerde blokken liggen op de plank van het HY team, maar daar is de prijs ook naar. Bij een niet gereviseerd blok weet niet niet wat je krijgt. Blokken lekken vaak veel olie en dat is niet te controleren. Ongereviseerde blokken zijn wel te vinden, maar ik heb er ook geen een liggen.

Revisie van het oude blok blijft trouwens een serieuze optie. Uurtarieven zijn in die regionen vaak lager dan hier, en zo'n beetje alles is nieuw te krijgen.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Hier volgens mij een gereviseerd blok!
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Deze advertentie op Marktplaats is ondertussen voor de ... tigste keer geplaatst. Die HY staat al jaren buiten weg te roesten. Als het omhulsel al in zo'n abominabele staat verkeerd kan het haast niet anders dan dat óók het motorblok, weliswaar "ooit" gereviseerd, volstrekt één hoop roest moet zijn. Het beste is inderdaad om jouw licht eens op te steken bij het HY-magazijn in Heesch.
Succes !
Plaats reactie