Dag mensen,
Na een eerste mislukte poging, is onze bus afgelopen donderdag door de keuring bij de RDW gekomen. De eerste keer werd hij afgekeurd op de handremkabels en een vastzittende remcilinder. Het heeft dus even wat tijd en moeite (en geld!) gekost maar dan hedde ok wa (zoals we dat hier in Brabant zeggen).
Voor de liefhebber een lijstje met ingrepen die de afgelopen tijd oa aan de bus zijn gepleegd:
- lassen van het chassis
- ruitenwissermotor vervangen
- remmen gereviseerd
- 4 nieuwe banden erop
- gordels erin gezet (moest helaas aangezien de bus uit 1971 komt)
- stuurhoes en aandrijfhoes vervangen
- handremkabels vervangen
- inslag chassisnummer
De totale kosten liggen rond een kleine 2000 euro. Hopelijk blijven we de komende periode even gevrijwaard van nieuwe grote ingrepen. De bus is nu in ieder geval in prima staat en heeft voor de komende 2 jaar APK.
Nogmaals dank voor alle tips en behulpzaamheid. Wie weet tot in de toekomst ergens. We zullen hier in ieder geval vast nog eens terugkeren met vragen over de HY.
En daarnaast: we zijn nog steeds niet vies van "vervolg-foto's" ...
Aangezien er na het lassen weinig meer aan de buitenkant is gedaan, voegen vervolg foto's weinig toe denk ik. Heb enkele foto's van het hele proces (wederom) in onderstaande link geplaatst.
http://wtrns.fr/a7rykpPwljbsq_
Houdoe en bedankt!
Michiel en Yvonne
Ps Bij de RDW vertelde ze ons dat deze bus oorspronkelijk uit Nederland komt! Hij heeft een uitstapje gemaakt naar België dus. Vroeger was de bus oranje. Komende week krijgen we het kenteken opgestuurd. Dat zal ik posten. Misschien dat iemand de bus kent.