Kenteken overslaan / nieuw chassisnummer
Kenteken overslaan / nieuw chassisnummer
Even voor de duidelijkheid: omkatten van een voertuig is niet toegestaan en dat kunnen we vanuit het forum niet propageren.
Edoch is het RDW tegenwoordig zeer meegaand in het "overslaan" van een kenteken. Als het RDW zowel de "donor" als de "ontvanger" ziet, zal het RDW dit netjes formeel regelen. Met andere woorden, dit kenteken kan prima verder gaan op een buitenlandse bus zonder papieren zo lang het chassisnummer in het buitenland niet als gestolen geregistreerd staat.
Ree
Edoch is het RDW tegenwoordig zeer meegaand in het "overslaan" van een kenteken. Als het RDW zowel de "donor" als de "ontvanger" ziet, zal het RDW dit netjes formeel regelen. Met andere woorden, dit kenteken kan prima verder gaan op een buitenlandse bus zonder papieren zo lang het chassisnummer in het buitenland niet als gestolen geregistreerd staat.
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Re: hy kenteken 1970
Hoi Jeroen,
Betekent toch dat je het paard met chassisnummer mee moet geven met het kenteken?
Groetjes,
Henk.
Betekent toch dat je het paard met chassisnummer mee moet geven met het kenteken?
Groetjes,
Henk.
Alleen het chassisnummer eruit slijpen en meenemen naar het RDW icm wat fotootjes voldoet tegenwoordig bij het RDW. Maar de bus moet dus niet de shredder in voordat het "overslaan" gebeurd is.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Hoi ree,
en dan? het uitgesleepende deel in een ander paard zetten.
klink een beetje gek, maar vertel.
Henk
en dan? het uitgesleepende deel in een ander paard zetten.
klink een beetje gek, maar vertel.
Henk
Met het uitgeslepen deel, bijbehorende papieren en de "nieuwe" auto waar het nieuwe nummer in moet naar het RDW. Het RDW slaat dan het nummer van de donor in de "nieuwe" auto.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
klinkt reeel, bedankt weer iets geleerd.
maar een nieuw nummer in het paard slaat , dat mag niet of is dat prijzig?
maar een nieuw nummer in het paard slaat , dat mag niet of is dat prijzig?
Het RDW kan niet "inslaan" in het paard omdat het apparaat daar te groot voor is. Meestal zetten ze het nummer in het chassis bij de bijrijdersstoel.
Normaal kost het inslaan van een nieuw nummer omdat je oude nummer niet meer leesbaar is ongeveer €100. In het geval van "omnummeren" kan het duurder zijn omdat het RDW onderzoek moet doen of het "nieuwe" voertuig niet gestolen is. Dat doen ze door in het land van herkomst na te vragen of het chassisnummer niet gezocht wordt door de politie en dat de bus dus "goedertrouw" zonder papieren is.
Maar goed, misschien is deze discussie hier niet zo op zijn plek. Over 4 weken is dit weer allemaal verdwenen. (@mod, waarom bij "te koop" niet laten staan tot het item verkocht is, of de verkoper vraagt of het verwijderd kan worden?)
Normaal kost het inslaan van een nieuw nummer omdat je oude nummer niet meer leesbaar is ongeveer €100. In het geval van "omnummeren" kan het duurder zijn omdat het RDW onderzoek moet doen of het "nieuwe" voertuig niet gestolen is. Dat doen ze door in het land van herkomst na te vragen of het chassisnummer niet gezocht wordt door de politie en dat de bus dus "goedertrouw" zonder papieren is.
Maar goed, misschien is deze discussie hier niet zo op zijn plek. Over 4 weken is dit weer allemaal verdwenen. (@mod, waarom bij "te koop" niet laten staan tot het item verkocht is, of de verkoper vraagt of het verwijderd kan worden?)
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
desalniettemin Ree, bedankt voor de informatie.
Greetzz, Henk.
Greetzz, Henk.
- BUZZhY
- HY Forum Super Expert
- Kenteken: 06-bz-zz
Beste Ree,
Is het wel handig deze kennis te delen op deze manier? Er kan misbruik van gemaakt worden. Oldtimers zijn daarom gewilde objecten. In 2011 is er op klaar lichte dag al een HY gestolen. Dt soort berichten zijn daarom niet erg handig.
Nu weet iedereen hoe je een wagen moet omkattten
Ik denk dat je dit soort info beter binnen de clubs kan houden voor mensen waarvan je zeker weet dat ze goede trouw zijn.
Of ben ik nou de enige die zo denkt
Is het wel handig deze kennis te delen op deze manier? Er kan misbruik van gemaakt worden. Oldtimers zijn daarom gewilde objecten. In 2011 is er op klaar lichte dag al een HY gestolen. Dt soort berichten zijn daarom niet erg handig.
Nu weet iedereen hoe je een wagen moet omkattten

Ik denk dat je dit soort info beter binnen de clubs kan houden voor mensen waarvan je zeker weet dat ze goede trouw zijn.
Of ben ik nou de enige die zo denkt

Deze procedure heeft NIETS te maken met omkatten. Wat ik beschrijf gaat via het RDW en is volledig legaal. Als er diefstal in het spel is, komt het RDW hier achter.
Deze info is ook te krijgen als je het RDW belt.
Deze info is ook te krijgen als je het RDW belt.
In mijn eerste post maak ik ook duidelijk dat omkatten verboden is. Daar zou het chassisnummer óók voor gebruikt kunnen worden, maar voor dat doeleinde mag het hier NIET aangeboden worden. Vandaar dat ik het legale traject beschrijf.
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
...plus....de mannen die auto's willen stelen en omkatten hoeven niet op een forum te gaan kijken hoe dat moet, meestal weten zij dat al! 

- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Re: Kenteken overslaan / nieuw chassisnummer
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
- BUZZhY
- HY Forum Super Expert
- Kenteken: 06-bz-zz
Re: Kenteken overslaan / nieuw chassisnummer
Okee, ik wil echt niet te bijdehand zijn
ben ik namelijk meestal wel maar het leek me gewoon niet handig... thats all