hoe zit hoofdrem cylinder in elkaar
hoe zit hoofdrem cylinder in elkaar
hallo,
ik had wat lekkage in de hoofdrem cylinder en dacht dat een revisie met nieuwe rubbers wel op z'n plaats was.
( verder geen problemen met remmen of pedaaldruk verlies).
dus : revisie setje besteld , HRC uit elkaar gehaald , netjes gehoond en rubbers weer geplaatst. alles weer geplaatst en met goede moed de boel gaan ontluchten, bij het ontluchten kwam er wel olie, maar er werd onvoldoende tot geen druk opgebouwd. ik heb de HRC er weer afgehaald, alles gecontroleerd en er achter gekomen dat er ook ontlucht moet worden bij de ICP, maar nog steeds geen druk opbouw in de hoofdrem cylinder.
nu heb ik de boel weer uit elkaar gehaald en er een foto van gemaakt.
kan iemand mij vertellen of ik de rubbers er wel goed opgezet heb, of heb ik iets anders over het hoofd gezien,
of heb ik een HRC die rijp is om met de VUT te gaan
ik had wat lekkage in de hoofdrem cylinder en dacht dat een revisie met nieuwe rubbers wel op z'n plaats was.
( verder geen problemen met remmen of pedaaldruk verlies).
dus : revisie setje besteld , HRC uit elkaar gehaald , netjes gehoond en rubbers weer geplaatst. alles weer geplaatst en met goede moed de boel gaan ontluchten, bij het ontluchten kwam er wel olie, maar er werd onvoldoende tot geen druk opgebouwd. ik heb de HRC er weer afgehaald, alles gecontroleerd en er achter gekomen dat er ook ontlucht moet worden bij de ICP, maar nog steeds geen druk opbouw in de hoofdrem cylinder.
nu heb ik de boel weer uit elkaar gehaald en er een foto van gemaakt.
kan iemand mij vertellen of ik de rubbers er wel goed opgezet heb, of heb ik iets anders over het hoofd gezien,
of heb ik een HRC die rijp is om met de VUT te gaan
Re: hoe zit hoofdrem cylinder in elkaar
hallo,
ben er ondertussen achter dat dit de goede manier is om de HRC in elkaar te zetten, maar dat de cylinder zelf naar de gallemiese is.
groeten en onderwerp kan gesloten worden.
bart prins
ben er ondertussen achter dat dit de goede manier is om de HRC in elkaar te zetten, maar dat de cylinder zelf naar de gallemiese is.
groeten en onderwerp kan gesloten worden.
bart prins
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Toch uitgevogeld 
Jammer dat de residente dubbele-HRC-kenners er even niet zijn blijkbaar
Ik kon het je iig niet vertellen, ik heb alleen een enkele uit elkaar gehad.
Was overigens ook na revisie nog net zo slecht, bleek ook de cilinder zelf te zijn.
Makkelijkste is bij het HY Team een gereviseerde te halen en je oude in te leveren.

Jammer dat de residente dubbele-HRC-kenners er even niet zijn blijkbaar

Ik kon het je iig niet vertellen, ik heb alleen een enkele uit elkaar gehad.
Was overigens ook na revisie nog net zo slecht, bleek ook de cilinder zelf te zijn.
Makkelijkste is bij het HY Team een gereviseerde te halen en je oude in te leveren.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
dat heb ik ook gedaan en heb de boel gemonteerd , nu alleen nog ontluchten ( moet alleen nog een vrijwilliger aanwijzen als hulp)
Bart Prins
Bart Prins
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Vrijwilliger is idd het handigste, maar is mij ook goed alleen gelukt dmv een touw aan het rempedaal en een blok er onder dat ie niet te ver ingedrukt kan worden 
Succes iig

Succes iig
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald