Ik kwam al surfend dit artikel tegen op een motorsite : http://forum.demotorsite.be/120-technie ... chter.html
Heb het nog niet getest maar wellicht is het iets voor ons ?
Remmenontluchten in je eentje.
-
- HY Forum Expert
- Kenteken: 20-MB-45
- Contacteer:
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Re: Remmenontluchten in je eentje.
Er zijn diverse varianten op inderdaad, meestal werkt het nog simpeler door te zorgen dat het slangetje in de remvloeistof blijft staan, dat mocht er wat terug gaan, er alleen vloeistof wordt aangezogen. Had het nog niet eerder met een fietsventiel gezien.
Zelf heb ik een "professioneel" setje (5 euro ofzo op Citromobile), dat goede diensten bewijst en heb er met een balkje onder het rempedaal en een touw aan het pedaal totaal ook een doe-het-zelf oplossing van gemaakt
Kan bij de achterwielen op de grond liggen, aan het touw trekken en weer laten vieren en dat herhalen tot er geen belletjes meer in zitten en dan aantrekken en nippel dichtdraaien.
Zelf heb ik een "professioneel" setje (5 euro ofzo op Citromobile), dat goede diensten bewijst en heb er met een balkje onder het rempedaal en een touw aan het pedaal totaal ook een doe-het-zelf oplossing van gemaakt

Kan bij de achterwielen op de grond liggen, aan het touw trekken en weer laten vieren en dat herhalen tot er geen belletjes meer in zitten en dan aantrekken en nippel dichtdraaien.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald