Niet starten bij warme motor
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 14-VR-VF
Niet starten bij warme motor
Afgelopen vrijdag naar de keuring geweest, en helaas afgekeurd op teveel remverschil achter. Balen natuurlijk, maar dat komt wel goed.
Wat vervelend was, was dat de HY bijna niet te starten was toen hij uiteindelijk de brug af mocht rijden. Starten-starten-starten maar er lijkt nauwelijks vonk te komen.
Hoewel ik mijn ik en mijn HY elkaar nog wel wat beter moeten leren kennen had ik hem met een gevoelige voet en geduld toch aan de praat gekregen.
Maarja, wat kan dit zijn?
Koud starten gaat perfect, maar bij een goed warme motor is het drama.
Bobine?
Zowiezo moet ik de ontsteking nog even met het lampje controleren, dat heb ik net maar gehaald (wel op mijn gevoel gesteld).
Ideeen?
Michiel.
Wat vervelend was, was dat de HY bijna niet te starten was toen hij uiteindelijk de brug af mocht rijden. Starten-starten-starten maar er lijkt nauwelijks vonk te komen.
Hoewel ik mijn ik en mijn HY elkaar nog wel wat beter moeten leren kennen had ik hem met een gevoelige voet en geduld toch aan de praat gekregen.
Maarja, wat kan dit zijn?
Koud starten gaat perfect, maar bij een goed warme motor is het drama.
Bobine?
Zowiezo moet ik de ontsteking nog even met het lampje controleren, dat heb ik net maar gehaald (wel op mijn gevoel gesteld).
Ideeen?
Michiel.
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
Re: Niet starten bij warme motor
De bobine is in dit geval de eerste verdachte. Deze doet het minder goed wanneer hij heet is.
Je start toch wel plankgas zonder de choke in? Bij aanslaan direct gas los.
Je start toch wel plankgas zonder de choke in? Bij aanslaan direct gas los.
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 14-VR-VF
Prcies, flink gas geven en direct los bij aanslaan. Ben een Dyane gewend he 
Ik ga gelijk zatersag een bobine regelen in het magazijn in Heesch.
Overigens is, nadat hij eindelijk aangeslagen is, geen verschil te merken met een relatief koude motor.
Moet trouwens wel zeggen dat nu ik eindelijk de normale 80km weg op ben geweest ik wel een versnelling mis zeg. Meer dan genoeg vermogen over lijkt me zo. Wel weer handig dat je bizar weing hoeft te schakelen. Zeker in vergelijking met een klein dyane motortje

Ik ga gelijk zatersag een bobine regelen in het magazijn in Heesch.
Overigens is, nadat hij eindelijk aangeslagen is, geen verschil te merken met een relatief koude motor.
Moet trouwens wel zeggen dat nu ik eindelijk de normale 80km weg op ben geweest ik wel een versnelling mis zeg. Meer dan genoeg vermogen over lijkt me zo. Wel weer handig dat je bizar weing hoeft te schakelen. Zeker in vergelijking met een klein dyane motortje

Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
Het verschil met een eendachtige is dat dit blok heel makkelijk verzuipt. Ook als de motor warm is. Na twee seconden doorstarten is het redelijk kansloos. Dan dus weer even tien seconden wachten en daarna opnieuw proberen. Ondertussen niet met het gas pompen, dan wordt er alleen maar meer benzine opgepompt.
Voor te testen kan je ook even een andere bobine regelen. Het zijn redelijk universele dingen. Ik heb er ook nog wel een liggen. In mijn bus zit er nu al tien jaar een van een mini
Voor te testen kan je ook even een andere bobine regelen. Het zijn redelijk universele dingen. Ik heb er ook nog wel een liggen. In mijn bus zit er nu al tien jaar een van een mini

bij pompen met gas van een HY wordt er geen benzine verpompt.
Tenminste bij de mijne niet, een HY heeft geen acceleratiepomp.
Tenminste bij de mijne niet, een HY heeft geen acceleratiepomp.
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
MicHYl: om je een teleurstelling te besparen: a.s. zaterdag is het magazijn gesloten vanwege de meeting in Münster, Duitsland ! 't Is maar dat je het weet ! Overigens succes met de reparatie en vervolgens de keuring !Ik ga gelijk zatersag een bobine regelen in het magazijn in Heesch.
Gr., Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)