Motor uitbouwen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
neortic
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Motor uitbouwen

Bericht door neortic »

Hoi mensen ,

een motor alleen uitbouwen moet toch niet zo moeilijk zijn, heb de motor al bijna kaal .
Loskoppelen van het dif. en naar voren eruit tillen .
Hoe zwaar is een blok op zich eigenlijk (100 kilo dacht ik) .

Greetzz Henk.
citrofielnl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 28-BL-ZK
Contacteer:

Re: Motor uitbouwen

Bericht door citrofielnl »

Hoi,

Het blok alleen, dus zonder alles wat er aan zit, loopt al gauw op tot rond de 150 kg. de versnellingsbak voegt daar ook nog iets aan toe, dus afhankelijk van de mate van uitkleden, zou ik uitgaan van rond de 200 kg.

gr Teun
Frank
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door Frank »

Nu ik alles los heb liggen kan mijn motor er bak er in theorie zo uit. Ik kan overmorgen wel vertellen of dat in je eentje met n boel eigenwijsheid :oops: en moed te doen is... Ik dacht gewoon het geval (lees motor en bak) op te krikken. Dan de bus naar achteren duwen en de motor gewoon op zijn plek laten staan. Het stuk hy dat dan uit mijn schuur steekt (kleine ruimte hoor) krijgt een dekzeil tegen koning winter... Kan ik fijn mijn hy verder schoonmaken en het paard lakken. Daarna deze winter mijn motor compleet reviseren om de beurs van Geert te spekken :wink: . Mijn doel is om met de Hy naar de Kokse hoeve meeting te kunnen in Maart... Spannend!

Nice!
Para-Plu
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: DR-47-09
Contacteer:

Bericht door Para-Plu »

dat moet lukken ... lijkt me! veel plezier ermee
Frank
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door Frank »

Als je geen haast hebt zoals ik, beleef je dr ook gewoon veel plezier aan! Lekker sleutelen, zien en begrijpen wat je tegenkomt is echt uitdagend! Ff nalezen op t forum of ik het goed doe, en weer lekker verder... Wil niets onaangeroerd laten, ga er vanuit dat alle aan slijtage gevoelige delen na 33 jaar aan revisie toe zijn. Alles gaat door de handjes dus aankomende winter! Daarna wil ik een bus hebben die ook gewoon gebruikt kan worden zoals het bedoeld is. Hoop dat ik er uiteindelijk ook rijplezier aan heb :D
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

Precies gewoon lekker sleutelen. het voorbereidende werk..schoonmaken, primeren en lakken is vervelend klusje maar daarna alles weer blinkend en schoon weer terug in elkaar zetten is toch wel erg mooi werk :)
Bij mij zit de motor klus er weer op. Nu enkel de remmen nog van de winter. En dan spint de bus weer als nooit te voren
joris3sprinter
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
Kenteken: AR-00-96

Bericht door joris3sprinter »

tip motor uitbouwen:
Vraag naar een afgeschreven patientenlift bij een verpleegtehuis. Die rij je met de hefboom boven het blok, vastbinden, stukje optakelenen, eruit rijden. Ik doe dit heel vaak en alleen! Wel even de kachelpijp naar de bijrijder weghalen ivm krappe ruimte. Je hebt er tegenwoordeig zelfs die electrisch bedienbaar zijn.

Met die patientenlift kun je ook heel gemakkelijk het motorblok vervoeren in je garage en eventueel op het schap zetten etc., 'een heftruckje'. Met de motor in de lift kun je ook lekker poetsen en sleutelen.

gr BV
Plaats reactie