Wat kan ik verwachten?

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Rob Slotboom
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 27, 2004 11:22 am
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Wat kan ik verwachten?

Bericht door Rob Slotboom »

Door een lekke koppakking staat mijn HY al jaren op stal. Aan deze situatie wil ik nu wel eens heel snel een einde maken. Aankomend najaar lijkt me daartoe een passende tijd.

Hoewel ik koelvloeistof heb gebruikt in plaats van water lijkt het me er toch niet prettig uitzien daarin het binnenste van de motor. Ik verwacht aardig wat roest. Heeft iemand een idee over de schade die is ontstaan door bovenstaande situatie en over wat er allemaal zal moeten gebeuren?

Over een revisie heb ik al een contact gelegd met iemand van het HY-TEAM maar tips blijven van harte welkom.
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Hallo
Ik denk dat je deze antwoorden dus al gehad heb.De kop eraf halen en
controleren of hij nog vlak is.Als je er een rij opleg moet een vloeitje vast
leggen op alle plaatsen.Doe dit ook met het blok.Kijk heel secuur naar de
pakking om te zien waar hij gelekt heeft.Want heel raar,maar het zouden
evt.ook de cilindes aan de omdekant kunnen zijn.maar dan loopt het water
naar het carter.Als de kop eraf is,mag je alleen aan de motor draaien als
je bouten met ringen de cilinders geblokkerd heb,zodat ze niet naar boven
kunnen komen.
Daan
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Berichten: 96
Lid geworden op: za jan 22, 2005 8:54 pm

Bericht door Daan »

Gerard Maas: Hoeveel mm op een voeler maat mag de kop krom zijn?

gr
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Auw.Een voelermaatje?Je leg een rij op de kop en daar moet op elke
plaats een vloetje vastliggen,dan is een kop vlak,dus als het vloetje los
tussen de kop kan bewegen moet je hem laten vlakken.Controleer dit ook
op het blok.Dus voor niet rokers even een pakje Mascotte kopen.
Gebruikersavatar
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2676
Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
Kenteken: 44-02-XD
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Gerard Maas schreef:Als de kop eraf is,mag je alleen aan de motor draaien als je bouten met ringen de cilinders geblokkerd heb,zodat ze niet naar boven kunnen komen.
Hoe moet ik me dit voorstellen?
Want bij mij ligt de kop er dus af en heb ik de motor al wat gedraaid zodat ik m'n defecte zuiger beter kon bekijken.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Dan loop je dus de kans dat de losse cilinder iets naar boven is gekomen
en het papieren pakkinkje eronder kapot is en dus koelwater het carter in
kan stromen.Maar aangezien je dus een kapotte zuiger heb.Zal toch het
carter er onderuit moeten en de betreffende zuiger eruit.dan kan je gelijk
de ring onder de cilinder vervangen.
Gebruikersavatar
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2676
Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
Kenteken: 44-02-XD
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Pff, het stapelt zich wel allemaal op zo :shock:

1 ding is zeker: mocht ik 't allemaal kunnen repareren dan zal ik ook nog jaren in MurpHY blijven rijden ook, dat heb ik dan wel te goed van 'm :D
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Ja hoor als je 10 van de 10.000 onderdelen heb vervangen ben je zeker
voor jaren klaar.
Plaats reactie