4 velgen tegelijk eraf-hoe optillen?

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: 4 velgen tegelijk eraf-hoe optillen?

Bericht door Otje »

.....maar daar tegenover staat dat ze wel last hebben van onverwachts overstekende bloempotten!
Ssssssssssssssstt ! Is enkel voor intimi Jacques ! En zolang onze HY's er niet over struikelen ... gewoon negeren ! Wordt anders wéér zo'n oeverloos draadje ... :lol:
D'r zullen in héél Nederland vast nog wel meer onverwacht overstekende objecten blijken te zijn ... zie je ...
MicHYl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 14-VR-VF

Bericht door MicHYl »

Het is allemaal gelukt met het optillen, en het verwisselen van de banden! Tijdens de proefrit wel ondervonden dat aandraaien met de hy kriksleutel nog een flinke na-aandraai vereist! De moeren kwamen gewoon los na een paar honderd meter rijden. Dat was wel ff schrikken. Gelukkig nu weer goed vast gedrasid met grote dop uit de ratelset.

Ben ook in Heesch geweest vandaag voor wat klein spul, en ben nu lid van de club dus ook. Morgen de middelste radiatorslang vervangen want die ontplote tijdens het rijden letterlijk. Gelukkig een paar boeren die het wel grappig vonden zo'n hy, en me met tape en een gietertje water konden helpen.
Gelijk ook de vsnaar vervangen dan maar.

Lekker klusweer ook dit weekend :)
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

MicHyl,
allereerst een vraagje: waarom "MicHyl" wanneer "MicHYl" zóveel duidelijker is ... ?
Ten tweede: absoluut eens met jouw beredenering over een "alternatieve band". Onderschrijf jouw beslissing (uit eigen ervaring) volledig alhoewel er op dit Forum ... tig "deskundigen" daar hun eigen mening over ventileren.
Ten derde: schaf een ouderwetse "kruissleutel" aan om die wielmoeren vast te draaien. Is gewoonweg een "ietsiepietsie zékerder".
Ten vierde: dat lidmaatschap van "de club" is geen weggegooid geld. Je zult hebben geconstateerd dat daar in Heesch door al die vrijwilligers ( !!!) een absoluut "smul-paradijs voor HY-rijders" is ingericht. (waarvoor - telkens weer - mijn dank !!)
Geniet ervan en maak er ook gebruik van.
"We" zijn uiteindelijk allemaal "besmet met hetzelfde (aangename) virus !
Ten vijfde: als je één waterslang vervangt ... doe dan meteen die andere twee (dikke) ... Wèl zo veilig !
Succes !
Gert.
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
MicHYl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 14-VR-VF

Bericht door MicHYl »

Ik leer hier elke dag van de (forum)meesters. MicHYl moet het inderdaad zijn. Duidelijk een stuk duidelijker, zeker wanneer ik iets probeer te duiden 8)

Inderdaad zou ik eigenlijk gelijk de alle radiator slangen moeten vervangen. Niet aan gedacht bij het bestellen dat ze waarschijnlijk allemaal even poreus zijn.
Nouja toch vandaag maar vast die middelste doen, een goede blik op de andere slangen werpen en ze gelijk vast op het to-do lijstje zetten.

Kruissleutel of dop in doppenset. Ik ga denk toch voor een dop. Tenzij ik ergens een kruis tegenkom in de goede maat.

En het virus ja. Ik had al een Dyane virus, en nu dit HY virus er nog bij. Vreselijk hoor :mrgreen:
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

MicHYl schreef:Ik leer hier elke dag van de (forum)meesters. MicHYl moet het inderdaad zijn.
At your service :)
Erm, A votre service! natuurlijk
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Plaats reactie