kleurnummers
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Re: kleurnummers
Nou, dat is niet helemaal waar. Sommigen verkopen autolakken waaraan ze een z.g. kwast aditief toevoegen, maar die zijn nog niet te kwasten. Dat heb ik met mijn eend wel gemerkt. Daar had ik voor een kleine 100 euro aan verf op zitten en het zag er nog niet uit omdat het gewoon te snel droogt.
Deze verf doet het wel goed. Maar als ree dezelfde ervaring heeft bij zijn verfhandel als ik bij de mijne, dan kun je daar ook info inwinnen natuurlijk.
Deze verf doet het wel goed. Maar als ree dezelfde ervaring heeft bij zijn verfhandel als ik bij de mijne, dan kun je daar ook info inwinnen natuurlijk.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- BUZZhY
- HY Forum Super Expert
- Kenteken: 06-bz-zz
Om even een oud topic nieuw leven in te blazen
Wij zijn onze bus aan het verven / rollen. Ik heb mijn bus zo'n beetje uit elkaar gehaald en alles in de Correles gezet. Nu ben ik heftig opzoek naar de juiste lak voor deze ondergrond.
Graag zou ik jullie meningen willen horen over het volgende:
Mijn HY is een Franse brandweer.
Welke kleur is dat?
Ral 3020?
Ral 3001?
EKC Rouge incendie pompiers? ---> is dit orginele geleverde brandweer rood van de acadiane?
AC Rouge Bolero 110309h ----> Dit is een orginele HY rood komt deze in de buurt van brandweer rood?
AC 448 GKB/EKB Rouge Vallelanga ----> rood van de 2cv vinden we ook erg mooi
Hoe laat ik deze kleuren mengen in een RAL of NCS kleur? ik heb namelijk alleen codes en geen kleurmonsters
Deze wil ik volgens met kwast en roller verfen. Omdat ze dat ook deden met de brandweer hytjes)
Maar welk verf merk is volgens jullie het beste hiervoor? krasvast/ kleurvast en makkelijk te bewerken.
Ik dacht zelf aan de Polyurethaan verf (hopelijk type ik dit correct
)
Zoals bv: Sigma of Sikkens
Ben benieuwt wat jullie ervaringen hierin zijn..
ps heeft iemand een kleurtjes boek van du-pont?
Groeten Marco

Wij zijn onze bus aan het verven / rollen. Ik heb mijn bus zo'n beetje uit elkaar gehaald en alles in de Correles gezet. Nu ben ik heftig opzoek naar de juiste lak voor deze ondergrond.
Graag zou ik jullie meningen willen horen over het volgende:
Mijn HY is een Franse brandweer.
Welke kleur is dat?
Ral 3020?
Ral 3001?
EKC Rouge incendie pompiers? ---> is dit orginele geleverde brandweer rood van de acadiane?
AC Rouge Bolero 110309h ----> Dit is een orginele HY rood komt deze in de buurt van brandweer rood?
AC 448 GKB/EKB Rouge Vallelanga ----> rood van de 2cv vinden we ook erg mooi

Hoe laat ik deze kleuren mengen in een RAL of NCS kleur? ik heb namelijk alleen codes en geen kleurmonsters

Deze wil ik volgens met kwast en roller verfen. Omdat ze dat ook deden met de brandweer hytjes)
Maar welk verf merk is volgens jullie het beste hiervoor? krasvast/ kleurvast en makkelijk te bewerken.
Ik dacht zelf aan de Polyurethaan verf (hopelijk type ik dit correct

Zoals bv: Sigma of Sikkens
Ben benieuwt wat jullie ervaringen hierin zijn..
ps heeft iemand een kleurtjes boek van du-pont?
Groeten Marco
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Tuurlijk: KLIK HIER 

- BUZZhY
- HY Forum Super Expert
Ja super bedankt
Mooi overzicht had er nog 1 gevonden hier had ik de kleur EKC Rouge incendie pompiers gevonden.
namelijk van de acadiane:
http://www.citroendyane.nl/kleuren/nl_kleuren.html
Maar hoe krijg ik zo'n kleur nou exact in het potje.
Als ik het dupontlijstje uitprint is dat dan genoeg voor meneer de verfmenger?

Mooi overzicht had er nog 1 gevonden hier had ik de kleur EKC Rouge incendie pompiers gevonden.
namelijk van de acadiane:
http://www.citroendyane.nl/kleuren/nl_kleuren.html
Maar hoe krijg ik zo'n kleur nou exact in het potje.
Als ik het dupontlijstje uitprint is dat dan genoeg voor meneer de verfmenger?
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Nee, maar de kleurnaam / code zou voldoende moeten zijn, zeker als je er bij zegt van welke verffabrikant die namen / codes zijn.
- BUZZhY
- HY Forum Super Expert
Mooi dan ga ik met mijn kleurcode op naar de verfmenger.Ik dacht dat je ook een referentie zou moeten hebben. bv een kleur kaart ofzo. Die code/naam daar zouden ze genoeg aan moeten hebben om de exacte kleur te kunnen achterhalen??
Nu nog tips wat betreft merken?
Nu nog tips wat betreft merken?
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
je kunt natuurlijk een link naar de webpagina opschrijven waar je de kleurstalen gevonden hebt, je hent dan altijd een controle mogelijkheid want de verfboer zal ook wel internet hebben.