Ik heb precies hetzelfde probleem als Aad met de tuimelaars waar geen olie uitweld. (Motor algemeen; klepseals) Helaas ben ik een beetje te laat

; asjes zijn zichtbaar te ver ingesleten, de tuimelaars zullen dat ook wel zijn, hoewel dat moeilijk te zien is. Het is mij opgevallen dat de olie door de tuimelaar naar de stoterstangen wordt geleid, en door een ander gaatje bovenop stroomt het naar de klep zelf. Beide gaatjes willen graag verstoppen! Vandaag weer een hoop geleerd over de HY maar er zijn ook weer een paar vragen bijgekomen;

Olie wordt opgepompt via de tapeinden waarmee de cylinderkop vastzit (die door de lange inlaattuimelaars-as) maar wat doet die dunne koperen leiding buitenom bij de ontsteking dan?

Weet iemand een goed middel om het hele oliesysteem drab vrij te maken? De tuimelaars zijn vrij makkelijk open te krijgen maar dieper in het blok zal ook het een en ander verstopt zitten!

Heeft iemand in- en uitlaattuimelaars + asjes + uitlaatstoterstangen over? te ruil tegen gerev. carburateur, dashboard, schakelaars, radiators, waterpomp, waterslangen, ontsteking, geld, noem maar op!
Ik zie uit naar een beetje hulp,
Groeten,
Stef