Conclusie; Balanceren is zeker aan te raden.

Leo: voor mij is dit een compleet "wereldvreemde" opmerking ! Als énige bandenleverancier zichzelf serieus neemt dan is het uitbalanceren van wielen met nieuwe banden een absolute vereiste ! En zéker met "velgen met geschiedenis". Het is absoluut onbestaanbaar dat, zowel de vóór- alswel de achterwielen, alles niet eerst wordt "uitgebalanceerd" alvorens e.e.a. onder jouw HY wordt gemonteerd ! Geldt overigens voor álle auto's !Ik had nooit de banden van de HY laten balanceren. "was niet nodig".
Het is niet de bedoeling dat er meer dan 50 gram lood op een velg moet. Bij te veel lood hoort de bandenboer de band 180 graden te draaien t.o.v. de velg en opnieuw beginnen met balanceren. Kom je dan weer bij zo veel lood uit, dan kan je beter op zoek naar een andere velg want dan is ie serieus vervormd.Leo schreef: Bij een wiel moest 136 gram worden toegevoegd!
....en de banden dus ook weer een jaar ouder!Ree schreef:Het onderwerp is inmiddels al een jaar oud
ach vrachtwagens balanceren ze ook bijna nooit. Grote wielen en lage voertuigsnelheid = weinig toeren van het wiel. Dus de invloed van onbalans is kleiner.Otje schreef:Leo: voor mij is dit een compleet "wereldvreemde" opmerking ! Als énige bandenleverancier zichzelf serieus neemt dan is het uitbalanceren van wielen met nieuwe banden een absolute vereiste ! En zéker met "velgen met geschiedenis". Het is absoluut onbestaanbaar dat, zowel de vóór- alswel de achterwielen, alles niet eerst wordt "uitgebalanceerd" alvorens e.e.a. onder jouw HY wordt gemonteerd ! Geldt overigens voor álle auto's !Ik had nooit de banden van de HY laten balanceren. "was niet nodig".
Daarnaast: probeer eens een "second opinion" over de staat van jouw (oude) banden ...
Weliswaar "slechts" met 40.000 km onder de sloffen ... maar "de leeftijd" van die banden speelt minstens nèt zo'n grote rol !
Laat voor de aardigheid eens iemand anders rijden en ga dan zelf achterin zitten of op de wielkast. Héél grote kans dat je dan denkt dat je op een massageapparaat zit in plaats van in een HY. Voorin merk je er niets van en achter probeert de onbalans de auto gaar te rammelen.citrofielnl schreef:ook ik rij ongebalanceerd al die jaren rond, zonder onbalans..
Een soort "super-vibrator" duzzz ...Héél grote kans dat je dan denkt dat je op een massageapparaat zit in plaats van in een HY.
Hé Raymond, als je nu had geschreven "HY leeft weer ..." Maar zoals gewoonlijk was, is en blijft het onderwerp "Banden" een hot item onder de rHYders en dat zal wel tot in lengte der dagen blijven duren !Het onderwerp is inmiddels al een jaar oud, maar ach, hij leeft weer