Bij deze een vraag waar ik even mee vastloop,
Omdat ik voor het komende paasweekend de bus weer wou klaarzetten om in te pakken bleek dat bij het wegtrekken de motor niet goed op toeren wou komen en wat in te houden bij lage snelheden. Omdat we misschien naar de ardennen willen gaan is het fijn als hij bij lage snelheden en bij wegrijden tegen een bult op dan ook normaal loopt.
het vreemde is dat hij stationair heel rustig loopt en bij rijden op de weg haalt hij ook zijn topsnelheid (85 km/h)wel haalt en gewoon netjes loopt.
Na op het forum te hebben rondgekeken en een aantal zaken te hebben gecontroleerd weet ik het even niet meer.
De volgende zaken zijn getest:
klepspelling is gesteld en staat goed
massa naar de 123 ontsteking is goed (gemeten)
nieuwe bougiekabels zijn afgelopen zomer gemonteerd (dus als nieuw)
Hij doet het zowel op gas als benzine
bougies zijn goed en op 0,7 mm gesteld
er is niet aan de motor gesleuteld dus valse lucht sluit ik ook uit
Als ik een bougiekapje loshaal begint hij wel bij de bobine aan de hoogspannings zijde door te slaan naar de massa aansluiting. Zou de 2 jaar oude bobine dan al niet goed meer zijn ?? Als alle bougies aangesloten zijn doet hij dit niet.
ik zal vanavond na het werk de motor ook nog even in het donker starten om op overslag ergens te kontroleren
er word in een ander draadje gesproken over een condensator die defect zou kunnen zijn, is dit ook van toepassing op een 123 ontsteking ?? en zit deze dan intern ??
Wie heeft zo een idee wat ik nog meer

bvd jack
Kwibus