De Rode Bandweer HY
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Re: De Rode Bandweer HY
Lekker doorgewerkt. Dus ik begrijp dat ik nog voor een extra bus moet reserveren op Citromobile ?
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: DR-47-09
- Contacteer:
citromobile, tsja... we rijden er wel even langs, maar gaan toch onze eigen vakantie houden en lekker rond trekken denk ik! hehehe 
2 dagen feesten en dan de volgende dag naar citromobile hehehehe!

2 dagen feesten en dan de volgende dag naar citromobile hehehehe!
Al aan het opbouwen? 

-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Ik zal even namens para-plu antwoorden, want die hebben op dit moment nog een halve liter verf voor de boeg voordat er gestopt wordt 
Kom er net vandaan, vandaag de hele bus geschuurd en begonnen met een tweede laag. Succes Plu en Plo

Kom er net vandaan, vandaag de hele bus geschuurd en begonnen met een tweede laag. Succes Plu en Plo

- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Gosh ... was even druk doende met m'n eigen kleine projektje ... duzzz dit forum een beetje op de "achtergrond" ... gaan die 2 ondertussen als een speer !
Kan weinig origineels meer toevoegen aan alle voorgaande reakties behalve iets in de vorm van "ziet er gelikt uit" enne: "prima werk" ...
Maar 't moet me van m'n hart: absoluut geweldig wat jullie daar flikken ! Ik geniet ervan !
Hoop jullie "grand amour" weer eens in "levende lijve" te mogen aanschouwen ! Maar dan als de "herrezen phoenix ..."
Groet !
"Otje" & chauffeur
P.S.: Teun ... na nu een heleboel te hebben "geoefend" op andermans bus ... verwachten we natuurlijk op enig moment wèl een soort "wedergeboorte" van de jouwe hè ...
hahahaaaa !!
Kan weinig origineels meer toevoegen aan alle voorgaande reakties behalve iets in de vorm van "ziet er gelikt uit" enne: "prima werk" ...
Maar 't moet me van m'n hart: absoluut geweldig wat jullie daar flikken ! Ik geniet ervan !
Hoop jullie "grand amour" weer eens in "levende lijve" te mogen aanschouwen ! Maar dan als de "herrezen phoenix ..."
Groet !
"Otje" & chauffeur
P.S.: Teun ... na nu een heleboel te hebben "geoefend" op andermans bus ... verwachten we natuurlijk op enig moment wèl een soort "wedergeboorte" van de jouwe hè ...

hahahaaaa !!
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ik wacht eigenlijk op het moment dat de volgende forummer mijn bus verft, kan een mooie traditie worden: ik geef de kwast door aan........
Bedankt Teun! Whoh wat is het schilderen van de bus een werk (snap goed dat je dat door een ander wilt laten doen hihi)....... vannacht nog een tijd gebleven, nadat de halve liter leeg was, om de druipers te verwijderen, die bleven maar komen.... weet niet of we deze verf ooit nog gaan gebruiken!citrofielnl schreef:Ik zal even namens para-plu antwoorden, want die hebben op dit moment nog een halve liter verf voor de boeg voordat er gestopt wordt
En we gaan door!!

-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ik vermoed dat het ook te maken heeft met het feit dat het metaal niet echt op temperatuur is, in de kou vloeit het langer, droogt het trager. Kachel aan helpt wel wat, maar het koelt 's avonds wel snel af ondanks dat. Goede kans dat wanneer het zomer is, de verf wel goed aandroogt. Het was inderdaad lastig gisteren, hoewel de laag dun was, bleven er plaatsen waar zakkers ontstonden. Maar wel een mooie kleur! En een stevige laag.
Hooi
Hooi
Het kan ook ontstaan door te veel owatrol in de verf. Owatrol vermindert de oppervlaktespanning, hierdoor word het strakker maar druipt het ook meer.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
neuh. het blik van gisteren zat niks door.

- BUZZhY
- HY Forum Super Expert
- Kenteken: 06-bz-zz
Gisteren zijn wij ook nog even wezen kijken.
Voor ons is het dicht bij huis,
en ook nog eens een typisch vooruit blik haha en dan ook leterlijk en figuurlijk!!
Die gaan hard hoor. Muziek op onverantwoord hard en door strijken maar...
We blijven het op de voet volgen. Gaf ons echt zin om met onze wagen aan de slag te gaan.
ps. Paul nog bedankt voor de koffie volgende keer bij ons!
tot later...

en ook nog eens een typisch vooruit blik haha en dan ook leterlijk en figuurlijk!!

Die gaan hard hoor. Muziek op onverantwoord hard en door strijken maar...

We blijven het op de voet volgen. Gaf ons echt zin om met onze wagen aan de slag te gaan.
ps. Paul nog bedankt voor de koffie volgende keer bij ons!
tot later...
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ik lees het al ... zakkers ... en druipers ... hahahahaaaaaaaaa !
Met alle respect voor jullie gewéldige werk .... maar van dit soort zaken had ik destijds gelukkig geen last ... dank zij "zóóóóó'n klein lakrollertje" ... om m'n eigen videoverhaaltje op YouTube een beetje kracht bij te zetten ... lol !
Ben wèl héél benieuwd naar jullie resultaat !
Met alle respect voor jullie gewéldige werk .... maar van dit soort zaken had ik destijds gelukkig geen last ... dank zij "zóóóóó'n klein lakrollertje" ... om m'n eigen videoverhaaltje op YouTube een beetje kracht bij te zetten ... lol !
Ben wèl héél benieuwd naar jullie resultaat !
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
Een lakrollertje is inderdaad de uitkomst. Kennis heeft een niet nader te noemen vuh wuh bus geschilderd met een dergelijk rollertje. Wat een geweldig resultaat evenals die van Ottje.
Daarbij was mogelijk ook de verwerkingstemperatuur van rond de 20 graden ook niet verkeerd. Stiekem daalt de temperatuur ondanks de lekkere temperaturen overdag toch aardig richting het nulpunt s' nachts en das niet bevordelijk voor de lak en dus kans op druipers.
En effe offtopic:
Daarbij was mogelijk ook de verwerkingstemperatuur van rond de 20 graden ook niet verkeerd. Stiekem daalt de temperatuur ondanks de lekkere temperaturen overdag toch aardig richting het nulpunt s' nachts en das niet bevordelijk voor de lak en dus kans op druipers.
En effe offtopic:
Vast met druk met je azu bezig. Heb je al eens gekeken en oproep gedaan op zusterforum citroenazu.nl voor achterdeurtjes? zag dat je die zocht namelijkGosh ... was even druk doende met m'n eigen kleine projektje ... duzzz dit forum een beetje op de "achtergrond

- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: DR-47-09
- Contacteer:
Ja.. ik denk ook het zeker aan de temp heeft gelegen. We zijn al een heeeel eind!
De nieuwe raamrubbers en geleiders komen hopelijk volgende week binnen.
En we zijn nu de laatste dingen aan het verven en gaan van het weekend nog even de motorkap opnieuw doen!
Volgende 2 aankomende weken gaan we de boel in elkaar zetten / schoon maken! JEUH!!
Oja heeft er iemand een goed ideetje / middeltje om de wieldoppen weer te laten blinken??
Misschien ook over andere details bij het inelkaar zetten die handig zijn of waar we wat mee kunnen?
De nieuwe raamrubbers en geleiders komen hopelijk volgende week binnen.
En we zijn nu de laatste dingen aan het verven en gaan van het weekend nog even de motorkap opnieuw doen!
Volgende 2 aankomende weken gaan we de boel in elkaar zetten / schoon maken! JEUH!!
Oja heeft er iemand een goed ideetje / middeltje om de wieldoppen weer te laten blinken??
Misschien ook over andere details bij het inelkaar zetten die handig zijn of waar we wat mee kunnen?
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
ja hoor, met aluminiumpoets oppoetsen zodat de corrosielaag verdwijnt en dan polijsten.