Ottje schreef:Een klep die te strak staat kan o.a. verbranden omdat de tijd dat ze in de klepzitting zitten dan te kort is. En dat is de enige plaats waar ze hun warmte af kunnen geven.
Joost: ben nieuwsgierig, leg dat eens uit ...
Ben weliswaar niet "deskundig" op dit gebied; ik kan me verenigen met de uitleg die HYvonne geeft, maar als ik jou verhaal zo lees dan zou een "te losse klep" zijn warmte niet kwijt kunnen ?
ik zeg hetzelfde als HYvonne, met extra uitleg
als een klep te los staat (dus teveel speling) dan is de tijd dat hij dicht staat langer dan wanneer hij te strak staat.
Als een klep dicht staat dan ligt hij helemaal in de zitting en kan de warmte overgedragen worden naar de kop.
Dus een te losse klep kan beter zijn warmte kwijt, alleen de tijd dat er mengsel in kan stromen wordt (te) kort.
Natuurlijk ben ik het eens met Gerard 2cv, al maakt 0,01mm helemaal niks uit.
Maar als ik kan kiezen tussen een HY met rammelende kleppen of eentje die je niet hoort en ik zou ermee naar afrika moeten rijden, dan doe mij die rammelende maar
