Benieuwd hoeveel bussen er dan op komen draven....
Wel saai op t forum zonder nieuwe posts....
Groetjes Frank!
's Winters is het hier altijd een dode boel, en in het voorjaar bloeit het forum altijd weer op.Olijfje schreef:Wel saai op t forum zonder nieuwe posts....
Heb zelf, op de "ouderwetse manier", gebruik gemaakt van "Tectyl-bodycoating"; dit is een pasta-achtige coating (soort scheeps-teer) die je met kwast en bokkepoot aanbrengt, desgewenst in meerdere lagen. Droogt heel langzaam (maar niet geheel) op en blijft elastisch. De plekken waar je moeilijk bij kunt heb ik meerdere malen behandeld met tectyl-spray. Het enige wat ik nog wèl moet doen is de holle ruimten van alle kokers etc. van binnen behandelen. Plan is om dat (óók heel ouderwets) te doen met (oude/gebruikte) lijnolie. Moet alleen nog een manier zien te vinden om eerst alle stof e.d. uit die ruimten weg te krijgen èn een apparaat waarmee ik die olie tot diep in die profielen kan spuiten.En dat werkt goed, wil nu de onderkant e.d. gaan behandelen met een product dat de originaliteit/ karakter van de bus niet aantast, maar er voor zorgt dat het wel goed conserveert...