Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
En ook Ruinerwold staat weer op de agenda!
Was vorig jaar erg leuk, ook met de toertocht mee gedaan.
http://www.oldtimerdagruinerwold.nl
Was vorig jaar erg leuk, ook met de toertocht mee gedaan.
http://www.oldtimerdagruinerwold.nl
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
tja ...
tip gelezen ... site bezocht ... zou een dikke 200km enkele reis op de vroege zaterdagochtend betekenen ... maar wèl leuk !
We houden het even in beraad maar Ewald: bedankt voor de tip !
tip gelezen ... site bezocht ... zou een dikke 200km enkele reis op de vroege zaterdagochtend betekenen ... maar wèl leuk !
We houden het even in beraad maar Ewald: bedankt voor de tip !
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
Je kunt er ook een paar dagen omheen aan vast plakkenOttje schreef:tja ...
tip gelezen ... site bezocht ... zou een dikke 200km enkele reis op de vroege zaterdagochtend betekenen ... maar wèl leuk !
We houden het even in beraad maar Ewald: bedankt voor de tip !

Wij hebben vorig jaar op een camping in de buurt gestaan, weet alleen zo de naam even niet meer.
En HYvonne stond bij de melkfabriek

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
moet toegeven ... originele naam voor een nachtclubEn HYvonne stond bij de melkfabriek



tjaaa ... moet je ze wèl hebben ... duzzz ...Je kunt er ook een paar dagen omheen aan vast plakken
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
Kijk eens wie in Ruinerworld gespot zijn...


- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
haha, ja, wij waren de enige HY, nou ja, samen met die van Klassiek en Techniek.Ree schreef:Kijk eens wie in Ruinerworld gespot zijn...
Was weer een topdag!
Mijn foto's: http://picasaweb.google.nl/ewaldb/100822Ruinerwold
De foto die Ree postte komt van: http://www.flickr.com/photos/toniclight ... 654124099/
Wat je echter nogal mist bij die specifieke foto die Ree postte is het geluid... MurpHY brulde er op los, aangezien een paar kilometer voor die foto, aan het eind van de toertocht de demper aan de bestuurderskant open knalde (en dan ook echt oorsuizend knallen). Met een hamer weer een eind dichtgeslagen, maar dat helpt ook maar zoveel.
Later weer op de plek in het parcours heeft de daar aanwezige ANWBmeneer met ijzerdraad alles op z'n plek gefixeerd.
Wat er echter nog meer speelt: tijdens de tocht heen had MurpHY af en toe even wat momenten dat de motor wat inhield, alleen niet continue. Moest vaker terugschakelen naar z'n twee bij bijvoorbeeld een drempel enzo (normaal doe ik dat niet, rij ik 30, dan zit ik al wel in z'n drie). Want als ik in de lage toeren kwam ging de motor flink sputteren, echt inhouden. Soms hielp het om de choke uit te trekken, maar niet altijd.
Tijdens de toertocht werd het allemaal steeds erger, als ie dan inhield knalde hij er ook aardig op los.
Het is dus waarschijnlijk dat de demper vrij letterlijk opgeblazen is door een flinke bel benzinemengsel dat onverbrand er in terecht is gekomen. Hoewel ik graag het platte model demper de schuld zou geven, denk ik dat een originele demper het ook niet overleeft had.
De terugweg was een spannende, want het inhouden gebeurde nu ook als ik 88 reed (en dat deed ie op de goede momenten zonder enig probleem, af en toe de 90km/u gezien).
Vervolgens als er dan een stoplicht kwam, sloeg hij bij tijd en wijle af en heb dus vervolgens bij de stoplichten aardig de voet op het gas gehouden. Choke hielp daar niet echt, ging ie alleen maar meer van stotteren.
Bij Borne (3.7KM van huis), sloeg ie af en wilde hij ook niet meer starten, sta je dan voor het stoplicht.
Overbrugging gemaakt van m'n huishoudaccu naar m'n normale accu met behulp van een laadkabeltje dat ik al had aangelegd om de accu af en toe eens bij te tanken.
Weer geen succes, geprobeerd te slingeren, wilde ook niet echt.
Toen bedacht dat laadkabeltje een zekering heeft en jawel, die 16A was uiteraard door. Bodemplaten er uit, startkabels er tussen en jawel, we konden weer. Waren net daarvoor op de kleine hikjes startmotor en daarna met duwen aan de kant van de weg geraakt.
Enfin, uiteindelijk thuis gekomen. Nu dus maar eens gaan kijken wat er allemaal mis is. En of de uitlaat nou oorzaak of gevolg is. Hij loopt al een tijdje te knallen als ik een tijdje 80 rijd en vervolgens flink moet afremmen voor een stoplicht. Ik heb een 123-ontsteking, dus daar kan niet zoveel aan fout gaan. Dacht dat het stotteren misschien m'n benzinefiltertje in de carburateur was, maar nee die was schoon.
(nieuw topic geopend over hoe nu verder, zie verderop)
Laatst gewijzigd door LEiPiE op wo aug 25, 2010 12:28 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
Vergeet je kleppen niet te stellen als je dat niet recent gedaan hebtLEiPiE schreef:Wat ik ga doen, sowieso een grote beurt met:

Zijn je bougiekabels nog goed?
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
Goed punt zat ik daarnet ook aan te denken, heb 'm er bij gezetRee schreef:Vergeet je kleppen niet te stellen als je dat niet recent gedaan hebtLEiPiE schreef:Wat ik ga doen, sowieso een grote beurt met:![]()

Mja, voor zover ik weet wel, hoe kun je dat het handigste controleren?Ree schreef:Zijn je bougiekabels nog goed?
Zal zo deze post even updaten met wat on-topic foto's

(als ik moderator wil worden moet ik me wel zelf ook aan de regels houden :p)
Bij deze mijn foto's: http://picasaweb.google.nl/ewaldb/100822Ruinerwold
De foto die Ree postte komt van: http://www.flickr.com/photos/toniclight ... 654124099/
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
Ewald
Filmpje gezien ... èn gehoord !
Kan het zijn dat jouw motor niet constant op 4 pitten draait ?
Groet
Gert
Filmpje gezien ... èn gehoord !
Kan het zijn dat jouw motor niet constant op 4 pitten draait ?
Groet
Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
Goed mogelijk, tijdens het rijden vuurde hij op een gegeven moment helemaal niet meer had ik het idee... kon gas geven maar er gebeurde helemaal niets. Bijna tot stilstand gekomen (we reden net iets van 60 denk ik) al schakelend naar verschillende versnellingen en met de choke spelend wilde hij uiteindelijk wel weer. Maar op dat moment was ook m'n accu blijkbaar bijna leeg ofzo.
Probleem is dat 't dus zo onregelmatig voor komt
Merkte wel dat met choke spelen er voor kan zorgen dat je de motor verzuipt, dat ruik je dan wel
Maar goed, heb ik weer wat te doen voor Meddo (en ik verveelde me al zo
)
Probleem is dat 't dus zo onregelmatig voor komt

Merkte wel dat met choke spelen er voor kan zorgen dat je de motor verzuipt, dat ruik je dan wel

Maar goed, heb ik weer wat te doen voor Meddo (en ik verveelde me al zo

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1058
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
Ik herken dit probleem helemaal en heb meer dan 1 jaar gezocht naar de boosdoener........en vandaag gevonden!LEiPiE schreef:Wat er echter nog meer speelt: tijdens de tocht heen had MurpHY af en toe even wat momenten dat de motor wat inhield, alleen niet continue. Moest vaker terugschakelen naar z'n twee bij bijvoorbeeld een drempel enzo (normaal doe ik dat niet, rij ik 30, dan zit ik al wel in z'n drie). Want als ik in de lage toeren kwam ging de motor flink sputteren, echt inhouden.
Haal je bougiekabels er eens uit en bekijk nauwkeurig of er geen (schuur)beschadigingen aan zitten. Ik heb uiteindelijk na alle andere mogelijkheden uitgesloten te hebben de kabels bekeken en gezien dat er schuurplekjes zijn op plaatsen waar bijvoorbeeld de kabel tegen de chokekabel aanschuurd en waar een andere kabel tegen het lekplaatje onder de carburateur schuurde. Hier sloeg de vonk soms door en dan begon het inhouden. Heel onregelmatig en zonder enige aankondiging. Bij meer toeren was dan de vonk sterk genoeg om de bougie te laten ontsteken. Vandaag nieuwe bougiekabels geplaatst (silicone met koperkern ivm 123 ontst.) en het resultaat heeft mij wel héél erg blij gemaakt. Ik heb vanavind een extra langen testrit van 2 uren gemaakt, ik kreeg er geen genoeg van! Eindelijk weer normaal relaxt rijden. De bougiekabels heb ik uit het HY magazijn en deze zijn met een lange bougiekap zodat ik nu geen extenders meer op de bougie heb, ook hier dus geen gevaar meer voor overspringen van de vonk naar de schacht.
Tip: kijk dus eerst naar je kabels en ik denk dat je dan je probleem getackeld hebt.
Doordat je steeds de choke hebt uitgetrokken en je bus op benzine loopt, krijg je een verzameling onverbrande benzine(dampen) in je uitlaatpot die uiteindelijk heeft gezorgd voor een fikse knal met bekend gevolg.
succes!
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
Motorproblemen verder in: Slecht lopende motor (aka MurpHY's griepje)
Hoop dat er volgend jaar weer meer HY's zijn op Ruinerwold.
Camping de Vossenburcht in IJhorst (kwartiertje rijden), heeft plek en goede faciliteiten en komen wij volgend jaar weer terug (en waren we vorig jaar ook).
Voor de duidelijkheid: deelname aan de Oldtimerdag kost helemaal niets.
Hoop dat er volgend jaar weer meer HY's zijn op Ruinerwold.
Camping de Vossenburcht in IJhorst (kwartiertje rijden), heeft plek en goede faciliteiten en komen wij volgend jaar weer terug (en waren we vorig jaar ook).
Voor de duidelijkheid: deelname aan de Oldtimerdag kost helemaal niets.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Kenner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma aug 10, 2009 11:54 pm
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (Ov)
Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
Ook even een reactie van mij... Ik heb wel enkele momenten behoorlijk getwijfeld aan de toestand van MurpHY (oké ik had de deurgreep behoorlijk fijngeknepen + hopend/duimend/biddend dat we het volgende punt - de camping/Ruinerwold/huis - zouden halen) Hartslag heeft enkele hoogtepuntjes beleefd!
Afgezien van alle hoestjes/verkoudjes en knallen, hebben we een leuke dag gehad. Mooi weer, gezellig druk, veel mooie auto's (ook niet-Citroëns, of mag ik dat hier niet noemen...
) gezien, maar ik had wel errug leuk gevonden als er nog andere HY's/bekenden er geweest waren! De camping waar we waren is erg leuk, gemoedelijk, enz. enz. en zeer geschikt voor een paar dagen (hint hint!)
Afgezien van alle hoestjes/verkoudjes en knallen, hebben we een leuke dag gehad. Mooi weer, gezellig druk, veel mooie auto's (ook niet-Citroëns, of mag ik dat hier niet noemen...


Aanhanger van MurpHY 1972 van Leipie! 
