Olie
Re: Olie
In principe de goedkoopste 15W40 olie en dan ieder jaar vervangen tenzij je erg veel rijdt. De olie mag niet sythetisch zijn.
Lekt je motor veel? Dan kan je beter wat dikkere olie gebruiken. 20W50 is ook prima, maar een stuk duurder. Een paar jaar geleden kon je goedkope 20W50 in literflessen bij de Hema krijgen. Ik weet niet of ze dit nog steeds in hun assortiment hebben.
Grtn,
Ree
Lekt je motor veel? Dan kan je beter wat dikkere olie gebruiken. 20W50 is ook prima, maar een stuk duurder. Een paar jaar geleden kon je goedkope 20W50 in literflessen bij de Hema krijgen. Ik weet niet of ze dit nog steeds in hun assortiment hebben.
Grtn,
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Staat inderdaad op het pak. En synthetische olie heeft een groter vicositeitsbereik. Bijvoorbeeld 5W50 of zo i.p.v 15(20)W50.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Alhoewel het niet de bedoeling is dat we hier voor wát voor bedrijf dan ook reclame maken ... ikzelf gebruik óók de 15W50 of 20W50 die regelmatig bij de "Aldi" of de "Aktion" wordt aangeboden voor rond EUR 7,= à EUR 8,= per 5 liter. Voor die prijs kun je óók nog eens makkelijk de olie eens een keertje vaker "verversen"... en onze "Otje" rijdt er al jarenlang prima op !Een paar jaar geleden kon je goedkope 20W50 in literflessen bij de Hema krijgen. Ik weet niet of ze dit nog steeds in hun assortiment hebben.
enne ...Eric: domme vragen bestaan niet ! Hooguit domme antwoorden !
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Een goed alternatief: in grote Franse supermarkten koop je voor zo'n 10 à 12 euro 5 liter motorolie. Voor slechts een paar euro extra heb je ook olie van de bekende kwaliteitsmerken in de supermarkt. Daar koop ik ook altijd mijn standaard ruitenwissers (niet voor de HY, dus
), die kosten daar geen drol.