Ik heb nu óok het geluk dat mijn uitlaatspruitstuk van HY 1962 dwars afgebroken is. Ik ben pas aan het demonteren en heb het uitlaat en inlaatspruitstuk kompleet er af.
Nou zitten die twee met verd......kleine boutje aan elkaar vast. Volgens mij sleuteltje 9mm. Het staat nu ingespoten met WD40.
Heeft iemand nog opmerkingen of waarschuwingen voordat ik het los probeer te halen?
Over de vervanging en of reparatie heb ik al heel wat gelezen. Maar ik probeer het probleem niet groter te maken.
alvast bedankt
Cees
Uitlaatspruitstuk > 9/1963 partnummer 456086
- CeesKromhout
- HY Forum Expert
- Berichten: 100
- Lid geworden op: wo feb 04, 2009 2:27 pm
- Kenteken: AM-54-01
- Locatie: Katwijk aan zee
- CeesKromhout
- HY Forum Expert
- Berichten: 100
- Lid geworden op: wo feb 04, 2009 2:27 pm
- Kenteken: AM-54-01
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Uitlaatspruitstuk > 9/1963 partnummer 456086
Het sleuteltje is verkrijgbaar bij HY Team. Alleen kon ik bijna met de hand bij alle vier de boutjes de kop er af draaien. Het zit ook al bijna 50 jaar vast. Weinig nuttig dus. Gelukkig is alles goed uit elkaar gekomen en gemonteerd met gewone M7 boutjes.
Ik was gewaarschuwd om de spruitstukken goed uit te lijnen, anders knalt de uitlaat-pakking er tussen uit. Ik heb de spruitstukken eerst zonder pakking tegen de kop gemonteerd, met die vier verbindings boutjes los. Dus de kop als uitlijn-gereedschap gebruikt. Daarna de twee spruitstukken aan elkaar vast gezet.
Ik was gewaarschuwd om de spruitstukken goed uit te lijnen, anders knalt de uitlaat-pakking er tussen uit. Ik heb de spruitstukken eerst zonder pakking tegen de kop gemonteerd, met die vier verbindings boutjes los. Dus de kop als uitlijn-gereedschap gebruikt. Daarna de twee spruitstukken aan elkaar vast gezet.
Re: Uitlaatspruitstuk > 9/1963 partnummer 456086
Mosterd na de maaltijd, maar gebruik kruipolie! Itt WD40 lost het roest op en het heeft meer capillaire werking.CeesKromhout schreef:Het staat nu ingespoten met WD40.