raamafwerking voorportieren
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
raamafwerking voorportieren
Hoi forummers,
Wij hebben een HY72 uit ´78 uit Frankrijk, dus met zelfmoorddeuren, waar de raamgeleiding van aan het wegroesten is. Geen wonder ook, de bescherming van de lak lijkt vooral te bestaan uit stof, die natuurlijk doorgeschuurd is op verschillende plekken.
Weet iemand hoe je dit het beste kunt (laten) herstellen??
Gr Teun en Cindy
Wij hebben een HY72 uit ´78 uit Frankrijk, dus met zelfmoorddeuren, waar de raamgeleiding van aan het wegroesten is. Geen wonder ook, de bescherming van de lak lijkt vooral te bestaan uit stof, die natuurlijk doorgeschuurd is op verschillende plekken.
Weet iemand hoe je dit het beste kunt (laten) herstellen??
Gr Teun en Cindy
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
het lekken van de vooramen
ik heb al eens een plexie afscherming gezien , voor als je rijd in de regen dat de regen niet de ramen raakt en niet in de schuifgleuf blijft inzitten .
Heeft iemand dit ook al gezien ??
Ik zou graag de bevestiggign zien of weten en eentueele tips en maten

Hartelijkdank Jeroen
Dan heb ik dat water gesmos niet meer als je rijd in de regen , Citoren en zijn ontwerp he

Ik zou graag de bevestiggign zien of weten en eentueele tips en maten

Hartelijkdank Jeroen
Dan heb ik dat water gesmos niet meer als je rijd in de regen , Citoren en zijn ontwerp he

HY Minibus 13 ramen en 6 Meter van 1976 en verbouwd bij Baeten.
Eenig model
Eenig model
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Tja Teun, daar moet ik ook nog aan. Die "stoffen" bekleding laat helemaal los en de ramen zitten vrij losjes in de deur. Ik hoor ervan op dat die alu frames nog te koop zijn, ik dacht dat dat een eenmalig partijtje was.
Alu vind ik persoonlijk minder mooi, maar zijn ze dan wel waterdicht?
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Re: het lekken van de vooramen
Die heb ik afgelopen weekend op het grenstreffen in Huurne gezien ;)roanta schreef:ik heb al eens een plexie afscherming gezien , voor als je rijd in de regen dat de regen niet de ramen raakt en niet in de schuifgleuf blijft inzitten .
Het is een redelijk lompe plastic plaat die door de twee knoppen in de ruitjes bevistigd zit (bv met vleugelmoertjes), en met een hoekje over de bovenkant van de deur. Het werkt perfect, het originele stof ziet er nog als nieuw uit.
Ik vind de nadelen echter niet opwegen tegen de voordelen. Voornamelijk omdat je raam niet open kan als je hem bevesigd hebt (en mijn raampje gaat toch best vaak open tijdens een ritje).
Als het hard regent hou ik mijn knie altijd van de deur, werkt perfect!
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
Je moet ze naast elkaar leggen om het verschil te zien, het aluminium is iets dikker dan het staal. De pasvorm in het rubber vind ik wel goed, maar vreemd genoeg lekken ze nog meer dan mijn oude profielen. Het zou kunnen zijn dat het glas in de aluminium variant iets meer speling heeft, al kan ik dat niet rijmen met het feit dat het aluminium op zich dikker is en dat toch de passing in het raamrubber goed is. Het rekensommetje klopt dan niet meer.Boudewijn schreef: Ik hoor ervan op dat die alu frames nog te koop zijn, ik dacht dat dat een eenmalig partijtje was.
De oude metalen profielen liggen al een jaar of twee bij de Hoogovens, wachtend om een exclusief onderdeel te worden van een exclusieve auto.
Sinds een jaar doe ik een proef op één deur met een lekgoot aan de binnenzijde van de deur, en tot nu toe is het resultaat erg goed. Het raam lekt nog erg, maar het water vang ik aan de binnenzijde van de deur op in een goot en via een slangetje door de deur loopt het weer naar buiten.
Erg fraai ziet het er niet uit, maar het werkt goed en de deur was toch al niet zo fraai meer en ik heb nog 2 deuren staan die beter zijn.
Frank
-
- HY Forum Grootmeester
Mijn verhaal heeft betrekking op het bovenstaande. Sorry voor het misverstand. Jij hebt het waarschijnlijk over de scheepsruiten van Vetus, model HY. Dit zijn inderdaad lompe dingen. Elders op dit forum is een discussie gaande over originaliteit. Die scheepsruiten vind ik een grensgeval, licht hellend naar de verkeerde kant. Maar ja, over smaak valt niet te twisten.citroheeze schreef:Hallo deze raamgeleidingen zijn gewoon nieuw verkrijgbaar, nieuw gemaakt aluminium frame dat opnieuw bekleed is.
Deze zijn redelijk eenvoudig opnieuw te plaatsen in het bestaande rubber.
Ze zijn nog wel leverbaar denk ik, het model is bekend ze zullen wel uit een mal komen.
Frank
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
-
- HY Forum Super Expert
Re: het lekken van de vooramen
ik heb dat opgelost middels een capilaire lapRee schreef: Als het hard regent hou ik mijn knie altijd van de deur, werkt perfect!
Ree
(tijdens de vakantie 2 jaar geleden toen we de bus net hadden, omdat ik
niet tegen vocht in mijn citroënen kan

De lap wordt nat van de regen en trekt door de capilaire werking zo dat raamding leeg.
't werkt zo goed dat ze er nog steeds opzitten...
(je kan natuurlijk een lapje in de kleur van je bus nemen, ik had alleen een wit laken bij me... )
Aad