Mijn hy met een h78 motor wil niet starten.
Ik heb de onsteking afgesteld nieuwe bougies rotor en verdeler, Brandstof aanwezig en ook genoeg lucht, Motor draait goed in het rond alleen komt er achter het vliegwiel een benzine mengsel weg.
Mischien hebben jullie nog een tipje of truckje waar ik nog niet aan gedacht heb..
Alvast bedankt,
Robin
Start niet
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Re: Start niet
Benzine achter het vliegwiel klinkt niet goed... benzine hoort alleen in de kop te zijn en eventueel bij wat slecht mengsel via de uitlaat er uit te gaan. Dit klinkt als een lekkage in de kop. Denk dat de eerste stap is om een compressietest te (laten) doen.
Of je benzineleiding is lek/poreus, die loopt op zich ook langs het vliegwiel ongeveer, misschien dat eerst even controleren.
Hangt er vooral vanaf waar het precies lekt.
Of je benzineleiding is lek/poreus, die loopt op zich ook langs het vliegwiel ongeveer, misschien dat eerst even controleren.
Hangt er vooral vanaf waar het precies lekt.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Ik schrik niet zo van die benzinelucht. Het is logisch dat je wat benzine ruikt wanneer je de motor verzuipt en er kan ook wat onderuit lopen.
Liep de motor voordat je de ontsteking hebt afgesteld? Heb je een vonk bij de bougies?
Grtn,
Ree
Liep de motor voordat je de ontsteking hebt afgesteld? Heb je een vonk bij de bougies?
Grtn,
Ree
- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 69EB29
Klinkt als carburatie probleem.
Maar inderdaad heb je een goede vonk.
Anders eens met dampstart proberen. Dat sluit je het brandstof probleem tijdelijk even uit.
Pas wel op met lekkende brandstof!
Maar inderdaad heb je een goede vonk.
Anders eens met dampstart proberen. Dat sluit je het brandstof probleem tijdelijk even uit.
Pas wel op met lekkende brandstof!