Rem revisie

Speciaal voor die HY-vragen die nergens anders bij passen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
leomaathuis
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Rem revisie

Bericht door leomaathuis »

Hallo,

Relatief nieuw met de HY moest ik 3 vast zittende remmen behandelen. Tjonge, tjonge, wat een werk. RV wilde de trommel maar niet af komen. Je kunt ook niet wrikken aan twee tegenovergestelde kanten. Ik kon hier volstaan met nieuwe cupjes en stofkappen.

Achter had ik de zaak sneller open (na de bek van een paralleltang op 78 mm te hebben gebracht). De cilinder LA zat werkelijk muurvast. Dus een nieuwe cilinder. Bij CTA zijn ze beschikbaar voor 65 euro. Dat is toch absurd. Ik dacht vervanging te hebben gevonden (N.B. ook voor een Citroen). Helaas, was de schroefdraad slechts bijna hetzelfde. Ook was er geen ruimte voor het voorste deel van de leiding. Weet iemand een akseptabele vervanging?

Groeten Leo :cry:
stan
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

remrevisei

Bericht door stan »

Hallo leo,
Als je lid wordt van het HY team kun je in het magazijn van het HY team vrijwel alle onderdelen kopen ook worden er cursussen gegeven door medewerkers van het magazijn waarbij je alle knepen en kneepjes van het reviseren van remmen kunt leren.Is leuk, bespaart je een hoop frustratie en geld.Stuur me anders maar een mail.<informatie@citroenhyteam.nl>
Groeten Stan Bögels
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Mijn ervaring om de voortrommels te demonteren is het wiel te laten zitten
en de trommel met wiel te demonteren,dan heb je meer houvast en meer
mogelijkheid om hem eraf te krijgen.
Plaats reactie