Carburateurslang?
Carburateurslang?
Ik ben bezig de motor van mij HY op te bouwen, nu kom ik een slangetje tegen die ik niet kan plaatsen. Onder de carburateur zit een blok die gemonteerd is tegen de motor. Hier komt een slangetje uit weet iemand waar ik deze op aan moet sluiten. Ik heb nog een compleet paard staan, maar daar zit dit slangetje dus niet aan. wie o wie kan mij helpen?
Ik zal probeer een foto erbij te zetten maar het uploaden wil nog niet echt lukken.
Bert Jan
Ik zal probeer een foto erbij te zetten maar het uploaden wil nog niet echt lukken.
Bert Jan
nog druk aan het restaureren!!
Re: Carburateurslang?
Zo zonder foto is het een beetje gokken, maar ik denk dat het het de onderdruk slang richting je kleppendeksel is. In dat geval moet ie dus aangesloten worden op die ronde opening tussen bougiegat 2 en 3. Die onderdruk maakt je motor schoner omdat de walmen die daar hangen opnieuw verbrandt worden. Je motor stinkt ook nog eens minder en er is minder kans op lekkage langs de pakking van je kleppendeksel.
Mijn bus van 1970 heeft die feature nét niet. Het zit er dik in dat je paard van voor 70 is en je andere van erna. Ik wil de ontluchting ook nog eens op mijn bus bouwen...
Als je foto's kan uploaden weten we het zeker, maar ik vind het ook altijd lastig op die forum :s
Groet,
Ree
Mijn bus van 1970 heeft die feature nét niet. Het zit er dik in dat je paard van voor 70 is en je andere van erna. Ik wil de ontluchting ook nog eens op mijn bus bouwen...
Als je foto's kan uploaden weten we het zeker, maar ik vind het ook altijd lastig op die forum :s
Groet,
Ree
Ree, bedankt voor je reactie, ik ga morgen gelijk even kijken of dat de oplossing is. Ik zal ook nog even kijken of ik de foto's erop krijg dan wordt het allemaal wat duidelijker.
Bert Jan
Bert Jan
Ik heb gekeken maar zie geen aansluiting tussen boegie 2 en 3 ????
Ik heb foto's maar krijg ze er dus met geen mogelijkheid op, krijg steeds de volgende foutmelding:
Je kan geen bijlage uploaden naar ./files/228_8c2c1c6bdb2e9f80d88acb62eba74a9d
Heeft iemand een idee?
Bert Jan
Ik heb foto's maar krijg ze er dus met geen mogelijkheid op, krijg steeds de volgende foutmelding:
Je kan geen bijlage uploaden naar ./files/228_8c2c1c6bdb2e9f80d88acb62eba74a9d
Heeft iemand een idee?
Bert Jan
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
zitten bij jouw motor de bougies aan de zijkant van het blok of er bovenop?
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Op onderstaand plaatje zie je in het midden van het kleppendeksel (dat is dat lange deksel waar de bougiekabels door naar binnen steken) een grote zwarte rubber zitten met daaraan twee slangen. Eentje gaat er recht omhoog en buigt dan af naar het luchtfilterhuis, de tweede gaat horizontaal naar rechts en buigt dan af naar beneden en vervolgens op de aansluiting onder de carburateur. Dit is de slang waar we het over hebben!

Dit is niet de slang waar ik het over heb. Deze is bij mij ook goed aangesloten.
Onder de carburateur zit het blok dat vast zit aan de motor en daar zit het slangetje aan.
Onder de carburateur zit het blok dat vast zit aan de motor en daar zit het slangetje aan.
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Hoeveel slangen zitten er bij jou aan de carburateurvoet (om 't uitsteeksel aan het blok waarop de carburateur zit maar een naam te geven)?
Vaak zitten er een dikkere die richting radiator gaat en een dunnere die dus zoals Jacques liet zien naar boven op het kleppendeksel gaat.
Ik heb wel eens wat gehoord over extra vacuumsystemen, maar da's meer een klok-klepel-verhaal
Veel kan er niet aan zitten, enige wat er door heen gaat is koelwater en het brandstof-lucht-mengsel tenslotte.
Misschien dat het een temperatuursensor is die men er extra in geboord heeft?
Foto's uploaden is inderdaad stuk zo te zien.
hier een foto van de kale voet met dikke pijp voor koelwater en dunne pijp voor kleppendekselontluchting.
Vaak zitten er een dikkere die richting radiator gaat en een dunnere die dus zoals Jacques liet zien naar boven op het kleppendeksel gaat.
Ik heb wel eens wat gehoord over extra vacuumsystemen, maar da's meer een klok-klepel-verhaal

Veel kan er niet aan zitten, enige wat er door heen gaat is koelwater en het brandstof-lucht-mengsel tenslotte.
Misschien dat het een temperatuursensor is die men er extra in geboord heeft?
Foto's uploaden is inderdaad stuk zo te zien.
hier een foto van de kale voet met dikke pijp voor koelwater en dunne pijp voor kleppendekselontluchting.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Ik heb er dus nog een extra aansluiting op zitten, tussen de twee bouten die aan het blok zitten en de eerste slang.
Nu is het zo dat er een gasinstallatie op heeft gezeten, zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Nu is het zo dat er een gasinstallatie op heeft gezeten, zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Denk dat dat waarschijnlijker is. Misschien is er tussen aluminium tussen blokje en caberateur nog een vergasserplaat of iets dergelijks geplaats voor inderdaad LPG.
Radiateur en watersysteem wel al aangesloten? Want daar zit ook een rubber slangetje onder die bedoeld is om koelsysteem te verbinden.

Radiateur en watersysteem wel al aangesloten? Want daar zit ook een rubber slangetje onder die bedoeld is om koelsysteem te verbinden.

- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
De gasinspuiting zit over het algemeen bovenop de carburateur, maar misschien dat er inderdaad een of ander luchtsysteem tbv 't gas in heeft gezeten.bertjan schreef:Ik heb er dus nog een extra aansluiting op zitten, tussen de twee bouten die aan het blok zitten en de eerste slang.
Ik zou zeggen: afdoppen en draaien met die hap

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Om even op de naam van het "ding" terug te komen, dat is het inlaatspruitstuk.LEiPiE schreef:Hoeveel slangen zitten er bij jou aan de carburateurvoet (om 't uitsteeksel aan het blok waarop de carburateur zit maar een naam te geven)?
flyingHy