Slechtwerkende remmen
-
- HY Forum Beginner
- Kenteken: AV-10-36
Slechtwerkende remmen
Hallo,
Eerder (zie vraag 16 juni) heb ik problemen gehad met "warmlopende achterremmen" .
Een andere begrenzer opgezet, maar probleem was toen een te strak afgesteld rempedaal.
Remmen werkte goed alleen blokkeerde de achterremmen te snel.
Andere remdrukbegrenzer geplaatst: maar weer slecht werkende remmen.
Als ik rem hoor ik een klik bij de begrenzer en ik kan het rempedaal niet meer verder intrappen.
Van alles geprobeerd: andere hoofdremcillinder, ontluchten, niets helpt.
Zelfs als ik de afstelling van de begrenzer (de trekstang) helemaal losdraai, blijft de bus achter nog remmen.
Er klopt dus nog steeds iets niet, maar wat?
Dick (en Bea)
Eerder (zie vraag 16 juni) heb ik problemen gehad met "warmlopende achterremmen" .
Een andere begrenzer opgezet, maar probleem was toen een te strak afgesteld rempedaal.
Remmen werkte goed alleen blokkeerde de achterremmen te snel.
Andere remdrukbegrenzer geplaatst: maar weer slecht werkende remmen.
Als ik rem hoor ik een klik bij de begrenzer en ik kan het rempedaal niet meer verder intrappen.
Van alles geprobeerd: andere hoofdremcillinder, ontluchten, niets helpt.
Zelfs als ik de afstelling van de begrenzer (de trekstang) helemaal losdraai, blijft de bus achter nog remmen.
Er klopt dus nog steeds iets niet, maar wat?
Dick (en Bea)
-
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Re: Slechtwerkende remmen
het kan zijn dat er vuil (stukjesrubber)in je remslangen zit en die blijven dan als een afsluiter in de aanssluiting zitten iemand had hier ook last mee.hierdoor loopt de remolie niet goed terug en blijven je remmen hangen.hierover is al eens op dit forum geschreven.gegroet la Souris
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
-
- HY Forum Beginner
Sorry, ik vergat te vermelden dat de remmen het goed doen als ik de begrenzer ertussen uit haal.
Je zou dus moeten concluderen dat er met de begrenzer iets mis is. Ik heb er echter al 3 verschillende opgezet dus...?
Dick
Je zou dus moeten concluderen dat er met de begrenzer iets mis is. Ik heb er echter al 3 verschillende opgezet dus...?
Dick
dan zou ik zeggen dat ze alledrie kapot zijn.
Als je er geen begrenzer op zet, hoe verbind je de leidingen dan aan elkaar?
Als de bus opkrikt met de wielen van de grond (ofwel de begrenser los maakt van de achteras) dan mag bij de achterremmen geen olie komen zover ik weet.
Is dat wel zo, en dat maak ik uit je verhaal op, dan is je begrenzer dus niet goed of er zit ergens een leiding verkeerd. Op je verdeelblok bij je uitlaatspruitstuk in de buurt bijvoorbeeld?
Als je er geen begrenzer op zet, hoe verbind je de leidingen dan aan elkaar?
Als de bus opkrikt met de wielen van de grond (ofwel de begrenser los maakt van de achteras) dan mag bij de achterremmen geen olie komen zover ik weet.
Is dat wel zo, en dat maak ik uit je verhaal op, dan is je begrenzer dus niet goed of er zit ergens een leiding verkeerd. Op je verdeelblok bij je uitlaatspruitstuk in de buurt bijvoorbeeld?
-
- HY Forum Beginner
Als er geen begrenzer op zit dan verbind ik de voor- en achterrem bij het achterwiel door er een kleine remleiding tussen te zetten. Daardoor wordt de begrenzer kortgesloten.
Vanmiddag rijd ik even langs Henny in Cappelle hopelijk komen we er samen aan uit!
Wordt vervolgd!
Dick
Vanmiddag rijd ik even langs Henny in Cappelle hopelijk komen we er samen aan uit!
Wordt vervolgd!
Dick
-
- HY Forum Beginner
Helaas!
Het probleem blijft ook met een hele nieuwe begrenzer.
Je remt en hoort dan een harde tik (ijzer op ijzer) bij de begrenzer.
Het rempedaal kan je vervolgens niet verder intrappen.
Dick
Het probleem blijft ook met een hele nieuwe begrenzer.
Je remt en hoort dan een harde tik (ijzer op ijzer) bij de begrenzer.
Het rempedaal kan je vervolgens niet verder intrappen.
Dick
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ik zou inderdaad de begrenzer checken op goede aansluiting, en de remleidingen en slangen allemaal eens controleren op verstoppingen. Dat is de meest voorkomende oorzaak van "gekke" remmen.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Beginner
Eindelijk opgelost!!!!
De veer achter de zwarte rubber dop stond te los!
Omdat je zo moeilijk bij die veer kunt om hem af te stellen heb ik het gat waar de zwarte rubber dop op zit, groter gemaakt zodat ik de veer beter af kon stellen op de auto.
Hij remt nu als ....het moet!
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Dick (en Bea ook
)
De veer achter de zwarte rubber dop stond te los!
Omdat je zo moeilijk bij die veer kunt om hem af te stellen heb ik het gat waar de zwarte rubber dop op zit, groter gemaakt zodat ik de veer beter af kon stellen op de auto.
Hij remt nu als ....het moet!
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Dick (en Bea ook